Saeid Hassanzadeh

Professor

Update: 2025-05-30

Saeid Hassanzadeh

Faculty of Psychology and Education / Psychology

P.H.D dissertations

  1. برنامه توان بخشی شنیداری کلامی: بررسی اثربخشی آن بر ادراک شنیداری و رشد گفتار در کودکان پیش دبستانی ناشنوا در اقلیم کردستان عراق
    فرهاد محمد امین 2025
  2. اثربخشی آموزش بیوفیدبک براساس تغییرپذیری ضربان قلب بر کاهش نشانه های و افزایش کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی
    مونا اسبقی ابخشش 2025
  3. تدوین و بررسی اثر بخشی برنامه ارتقاء مهارت‌های خواندن و نوشتن بر اساس کارکردهای اجرایی ویژه دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی با کاستی توجه
    سمانه ملکی 2024
  4. تدوین برنامه مداخلات اموزشی به هنگام خانواده محور و ارزیابی اثر بخشی آن بر ارتقای مهارتهای تحولی و مهارت-های شناختی، حرکتی و ارتباطی کودکان پیشدبستانی با تأخیر تحولی کلی
    معصومه ضابطی آرانی 2024
  5. متناسب سازی بسته توانبخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی (سپاس) و بررسی اثربخشی آن بر مهارت های شناختی و تعامل اجتماعی دانش آموزان مبتلا به طیف اتیسم
    الهام شفیعی 2024
  6. بررسی مقایسه ای فراوانی و شدت اختلالات رفتاری کودکان دو زبانه در استان کرمانشاه: تدوین طرحی به منظور پیشگیری از اختلالات رفتاری
    فرهاد مهکی 2024
  7. توانایی فضایی در دانش آموزان با اختلال ریاضی: ارزیابی، طراحی برنامه توانبخشی و بررسی اثربخشی آن بر نقایص توانایی فضایی و ریاضی
    سمیرا یزدانی 2023
  8. تدوین وارزیابی اثر بخشی برنامه روانشناختی آموزشی بر حل حسادت بین فرزندان، تعامل مطلوب آنان و کاهش استرس فرزندپروری والدین
    ویدا معصومی شاملو 2023
  9. تدوين برنامه آموزشي مهارت هاي ارتباطي كودكان با اختلال طيف اتيسم مبتني بر رويكرد هانن: بررسي اثربخشي آن بر مهارت هاي تعاملي و اجتماعي
    عادل محمدزاده 2023
  10. بررسی تاثیر طول دوره بارداری و وزن هنگام تولد بر وضعیت تحول مهارتهای ارتباطی، حرکتی، شناختی و هیجانی کودکان 12 تا 36 ماهه: ارائه الگو به منظور تدوین برنامه مداخله ای
    مهستی شهسواری 2022
  11. ساخت و اعتباریابی آزمون تصویری رایانه ای کارکردهای اجرایی و کاربرد آن برای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خاص
    محسن رفیع خواه پشتیری 2022
  12. تدوین برنامه‌ی داستان خوانی مشارکتی خانواده محور و ارزیابی اثربخشی آن بر رفتار انطباقی، حافظه‌ی کلامی و رشد زبان دانش آموزان دارای نشانگان داون دوره آمادگی
    نیره نقدی 2022
  13. تدوین و ارزیابی اثربخشی برنامه مبتنی بر معنا درمانی بر امید به زندگی، نشاط معنوی، تاب آوری ، پذیرش اختلال زیستی و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به اختلال شایع نقص ایمنی تغییر پذیر
    شقایق کهریزی 2021
  14. تدوين و طراحي برنامه فلورتايم براي اختلال تنظيمي خردسالان : اثربخشي آن در مشكلات رفتاري برون نمود، استرس فرزندپروري وتعامل مادر- كودك
    فهیمه حسن نتاج جلوداری 2020
  15. تدوين برنامه توسعه حرفه اي فراگير - حمايتي و ارزيابي اثربخشي آن بر نگرش و خودكارآمدي حرفه اي معلمان در آموزش دانش آموزان با اختلاف طيف اتيسم
    عباسعلی تقی پورجوان 2020
  16. طراحي برنامه داستان خواني مشاركتي براي كودكان پيش دبستاني با مشكلات زباني و بررسي اثربخشي آن بر رشد زبان و آمادگي خواندن
    نیره زمانی 2020
  17. طراحي برنامه آموزش مثبت نگري مبتني بر شفقت براي والدين كودكان با نشانگان داون و ارزيابي اثر بخشي آن بر بهزيستي روان شناختي والدين، پذيرش نيازهاي ويژه كودك ، رضايت مندي زوجيت و ارتباط والد - كودك
    رضا کرمی نژاد 2019
  18. طراحي و ارزيابي برنامه آموزشي جافظه فعال براي بهبود توانايي خواندن دانش آموزان نارساخوان
    الهام السادات ناجی 2019
  19. تدوين برنامه توانبخشي شنيداري مجازي چندرسانه اي خانواده محور : بررسي اثربخشي آن بر رشد ادراك شنيداري ، توانايي هاي زباني و مهارت هاي اجتماعي كودكان ناشنواي كاشت حلزون شده
    زهرا عباسیان نیک 2019
  20. طراحي و ارزيابي برنامه فرايندمحور ارتقا كاركردهاي اجرايي براي دانش اموزآن داراي ناتواني هاي يادگيري رياضي: با تأكيد بر انتقال اثر دور و نزديك
    سمیه نظری 2019
  21. طراحي برنامه آموزش كاركردهاي اجرايي و بررسي تاثير آن بر مهارت هاي اجتماعي و ارتباطي كودكان اتيستيك با عملكرد بالا
    هادی هاشمی رزینی 2018
  22. ارزيابي برنامه توانبخشي بازي درماني گروهي شر مبتني بر مدل پردازش حسي دان و اثر بخشي آن بر كاهش نشانگان در خودماندگي كودكان در خودمانده با كاركرد بالا
    محبوبه درگاهی زابلی 2018
  23. بررسي نقش واسطه اي گفتار با خود در مدل مفهومي رابطه رشد زبان و دلبستگي ايمن با خود تنظيمي رفتاري كودكان ناشنوا و عادي : مطالعه مقطعي
    کورش امرایی 2018
  24. طراحي برنامه مداخله اي پردازش شنيداري مركزي و بررسي اثر بخشي آن بر روان خواني ،درك خواندن و ادراك شنيداري در دانش آموزان نارسا خوان
    معصومه قاسمی 2018
  25. بررسي رابطه ويژگي هاي زيستي ، شناختي و رواني- اجتماعي و پيوندهاي خويشاوندي والدين با وزن نوزاد به هنگام تولد در استان اصفهان
    مهدی خانبانی 2018
  26. طراحي برنامه آموزش شناخت اجتماعي با تاكيد بر نظر(tom)و بررسي اثر بخشي آن بر كاركرد اجتماعي اتيستيك با (hf)
    سعید رضایی 2018
  27. تدوين برنامه مديريت رفتاري براي مادران ناشنوا و بررسي اثر بخشي آن بر كاهش مشكلات رفتاري كودكان و تنيدگي مادران
    آوازه سادات یوسفی نمینی 2018
  28. تدوين برنامه آموزش مهارت هاي پيش كلامي و بررسي اثر بخشي آن بر مهارت هاي ارتباطي و اجتماعي كودكان خود مانده
    محمد پارسا عزیزی 2018
  29. آماده سازي انطباق گفتار نشانه اي زبان فارسي و بررسي اثر بخشي آن بر ادارك گفتار كودكان استثنايي با آسيب شناسي در شهر تهران
    گیتا موللی 2018
  30. طراحي برنامه جامع توانبخشي شنيداري زود هنگام خانواده محور و بررسي اثر بخشي آن بر رشد مهارت هاي ارتباطي و هيجاني - اجتماعي كودكان ناشنوا
    فاطمه نیک خو 2018

Master Theses

  1. ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی چک لیست غربالگری زود نشانه های اختلال طیف اتیسم در نوباوگان زیر 3 سال
    نوید احمدپور 2024
  2. مقایسه کارکرد های اجرایی و پیشرفت تحصیلی دختران نوجوان با و بدون اختلال نقص توجه/بیش فعالی
    رؤیا فرامرزی 2024
  3. ویژگی های روانسنجی آزمون هوش غیرکلامی تونی 4 (TONI4) بر روی کودکان ایرانی مقطع ابتدایی با آسیب شنوایی
    نگار صالحی 2024
  4. اثربخشی برنامه ی مهارت های ارتباطی کاربردی با استفاده از مدل سازی ویدیویی بر ارتباط پیش کلامی، کلامی و تعامل والد-کودک با اختلال طیف اتیسم.
    زهرا جوادی نرده 2024
  5. بررسی اثر بخشی بازی درمانی کودک محور با رویکرد آکسلاین بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا با اختلال نافرمانی مقابله ای
    مینا فریدی زاد 2024
  6. بررسی نگرش و رغبت معلمان مدارس عادی نسبت به حضور دانش آموزان استثنایی در کلاس های تلفیقی
    محمد نمازی 2024
  7. طراحی الگوی مطلوب سنجش سلامت شناختی نوآموزان پیش از دبستان
    فاطمه دهقان پورمحمدآبادی 2024
  8. مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان به مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی با و بدون مشکلات خواب
    سیدسعید مددی الموسوی 2024
  9. ساخت برنامه ی مترونوم تعاملی و بررسی اثر بخشی آن بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی
    محمد فتحعلی پورسالوئی 2024
  10. اثر بخشی برنامه ی خانواده محور مبتنی بر رویکرد درمان فراتشخیصی یکپارچه نگر بر تنظیم رفتاری هیجان و مشکلات عاطفی نوجوانان مبتلا به صرع و شیوه های فرزند پروری مادران ایشان
    اذین فرجی 2024
  11. اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای مغز (tDCs) به همراه توانبخشی شناختی بر حافظه رویدادی در افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف
    زهرا قاسمی 2024
  12. ساخت نرم افزار آموزش بازشناسی هیجان در چهره: اثربخشی آن بر ادراک هیجان و توجهمشترک کودکان اختلال طیف اتیسم
    پونه شب دینی 2024
  13. مقایسه اثربخشی سیستم ارتباط مبادله ای تصویر (پکس) و آموزش گفتار بر رشد مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودکان طیف اتیسم بدون کلام.
    سینا شاویسی 2023
  14. اثربخشی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی بتا بر بهبود عملکرد شناختی و کاهش نشانه های اختلال نقص توجه بیش فعالی
    سیده فاطمه بهبودی عربانی 2023
  15. بررسی عوامل موثر پیش ، حین و پس از تولد بر بروز تاخیرهای تحولی کودکان پیش دبستانی
    راضیه صادقی 2023
  16. مقایسه تأثیر بازیهای ویدئویی بر کارکردهای اجرایی کودکان با افت شنوایی
    مرضیه غفاری نقنه 2023
  17. بررسی تجربه زیسته مراجعان روان درمانی از تشخیص روانی دریافت شده توسط درمانگران
    سیدمحمد سادات کیائی 2023
  18. اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کاهش رفتارهای پرخاشگرایانه نوجوانان با اتیسم خفیف (خودمانده) مطالعه موردی
    عطیه شیخ زاده نجار 2023
  19. اثربخشی یکپارچگی حسی بر ادراک شنیداری، تولید گفتار و تعامل والد- کودک کودکان کاشت حلزونی شده مادرزادی
    زهرا عسگری سخا 2023
  20. آموزش نظام ارتباطی تبادل تصاویر (PECS) به مادران: ارزیابی اثر بخشی آن بر رشد مهارت های ارتباطی کودکان آهسته گام بدون گفتار
    رضوان سادات سیدجعفری 2023
  21. بررسی اثربخشی مداخله مبتنی بر صفحه دیداری- فضایی حافظه فعال بر عملکرد هندسی دانش آموزان با مشکلات ریاضی
    ریحانه نعمتی 2022
  22. بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر روانی گفتار و اضطراب اجتماعی نوجوانان مبتلا به لکنت مزمن
    سمیه نجاتی 2022
  23. مقایسه مهارتهای ارتباط پیش کلامی در کودکان ناشنوا و شنوا در سال اول زندگی :مطالعه ای رشدی
    فاطمه حجازی پور 2022
  24. بررسی تحولی مهارت‌های تکواژ شناسی و نحوی در دانش آموزان دبستانی با سندرم دوان
    عاطفه رحیمی 2022
  25. اثربخشی برنامه آگاهی واج شناختی ویدویی بر افزایش مهارت های واج شناختی و‌خواندن دانش آموزان مرزی  پایه اول ابتدایی
    سمیرا سعیدی 2022
  26. تاثیراستفاده از اسکریپت مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی بر بهبود مهارت های محاوره ای کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم
    هدی شایانی 2021
  27. بررسی عملکردهای شناختی، تحصیلی، گفتاری و زبانی کودکان ناشنوای پیش زبانی کاشت شده دیر هنگام : مطالعه ای مقایسه ای
    اعظم میرده ارباب 2021
  28. مقایسه استرس فرزندپروری و کیفیت تعامل والد کودک در مادران کودکان اتیسم با مادران کودکان دارای رشد معمول
    علی ابراهیمی 2021
  29. انطباق و برر سی ویژگی های روانسنجی مقیاس یکپارچگی محرکات شنیداری معنی دار ویژه کودکان خردسال با افت شنوایی
    شیوا پناهی ابوذر 2021
  30. بررسی مقایسه ای شیوع گرایشات جنسی بین جوانان ناشنوا و همسالان عادی آنها
    محمد حسین مقصودی 2021
  31. مقایسه نیمرخ های تحولی در حیطه های ارتباطی، شناختی ، اجتماعی -هیجانی و حرکتی در خردسالان ناشنوای ارثی و اکتسابی
    نرگس صدری 2021
  32. اثربخشی رفتار مثبت گرا در خودکارآمدگی افراد دیابتی نوع 2
    زهرا امیری 2021
  33. مقایسه دلبستگی و استرس فرزند پروری در مادران کودکان ناشنوا و عادی زیر دو سال
    زهرا خراسانی 2021
  34. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان با آسیب شنوایی
    طاهره لطیفی علویجه 2020
  35. آموزش مجازی برنامه مهارت ارتباطی و رفتاری ریف به مادران داری کودک با اختلال (ADHD) : اثر بخشی آن بر کاهش نشانه ها و افزایش تعامل والد - کودک
    بهار قادری موحد 2020
  36. بررسي و مقايسه برتري طرفي در دانش آموزان با اختلال كاستي توجه-بيش فعالي و همسالان عادي
    نیوشا اصلانی مقدم 2019
  37. ساخت نسخه فارسي تكاليف توان بخشي شناختي: اثربخشي آن بر فرآيندهاي شناختي در كودكان با اختلال كاركردهاي اجرايي
    مریم رنجبر 2019
  38. اثربخشي برنامه مداخله اي حافظه فعال بر كاركردهاي اجرايي در موقعيت هاي روزمره زندگي دانش آموزان با اختلال كاستي توجه
    نگار کثیری حبیب ابادی 2019
  39. سبب شناسي ناشنوايي هاي حسي عصبي كودكان پيش زباني در دو دهه اخير جامعه ايران
    سارا بهرامی 2019
  40. بررسي و مقايسه نيم رخ هاي زبان دريافتي واسطه اي و بياني در دانش اموزان با و بدون مشكلات خواندن
    فرشته سبحانی 2019
  41. بررسي كاركردهاي اجرايي در كودكان ناشنواي كاشت حلزون شده ،سمعك و همسالان شنوا
    لیلا کاظمیان 2019
  42. اثربخشي برنامه تربيت شنوايي برافزايش مهارتهاي تحليل واجي ،تميز شنيداري ،توليد كلمه و درك خواندن در دانش اموزان نارساخوان
    طیبه رضایی 2019
  43. آموزش يكپارچگي حسي به مادران كودكان ناشنواي كاشت حلزون شده مبتلا به اختلال كاستي توجه و بيش فعالي و اثربخشي آن بر كاهش نشانگان اختلال و افزايش تعامل والد - كودك
    رضا عزیزان 2019
  44. طراحي و تدوين برنامه آموزش تعامل مادر - كودك ( PCIT ) براي مادران داراي كودك با آسيب شنوايي و اثربخشي آن بر تنيدگي فرزند پروري و رابطه والدين با كودك
    مرضیه پاغنده 2019
  45. استرس فرزندپروري و تعامل والد -كودك در خانواده ي داراي فرزند با اختلال كاستي توجه /بيش فعالي :بررسي نقش نوع مداخله درماني
    سیده رها سیدعباسی 2019
  46. بررسي كارآمدي ويرايش سوم پرسشنامه هاي سنين و مراحل (TM 3-ASQ) در تشخيص تاخير هاي رشدي اختلالات طيف اتيسم
    زهرا بخشی 2019
  47. بررسي رابطه مسير نوشتن حروف و اعداد و برتري جانبي مغز با آينه نويسي در كودكان پيش دبستاني
    فاطمه ساختمانی 2019
  48. بررسي تحليلي و مقايسه اي ويژگي هاي زيستي ، شناختي ، رواني و اجتماعي و رضامندي زوجيت و علائم آن بر وزن نوزاد در شهر كرد
    امنه مولوی وردنجانی 2018
  49. مطالعه نيمرخ ها شناختي در كودكان ناشنواي عميق پيش زباني با همسالان شنوا
    زهرا حاجی نژاد 2018
  50. نقش تعديل گر خود ارزشمندي در ارتباط بين امنيت اجتماعي و رضايت از زندگي در افراد بزرگسال با آسيب شنوايي
    سیدمحمد تولاییان 2018
  51. ساخت برنامه آموزشي آگاهي واج شناختي و مطالعه تاثير آنم بر رشد مهارت هاي خواندن دانش آموزان آسيب ديده شنوايي
    محمدحسین محسنی 2018
  52. بررسي آگاهي واج شناختي و رواني گفتار در كودكان با و بدون لكنت زبان
    مهدیه کارگرقنات النوج 2018
  53. بررسي تحليلي و مقايسه اي رابطه اي ويژگي هاي زيستي ، شناختي ، رواني - اجتماعي و رضامندي زوجيت والدين با وزرن نوزاد به هنگام تولد در شهرستان اسلامشهر
    اعظم عباسپور 2018
  54. مقايسه تحصيلي و مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان ناشنواي داراي والدين شنوا
    پروانه مهدی نیا 2018
  55. تحليل محتواي كاركردي كتابهاي درسي رياضي مقطع ابتداييي دانش آموزان آهسته گام
    علی فراهانی 2018
  56. بررسي مقايسه اي درك خواندن دانش آموزان با آسيب شنوايي شاغل به تحصيل در مدارس استثنايي با همسالان عادي
    فاطمه نیک خو 2018
  57. مقايسه مهارتهاي زبان بياني ، واسطه اي و دريافتيدر دانش آموزان آهسته گام آموزش پذير و عادي
    رباب السادات حسینی بروجنی 2018
  58. اثر بخشيآموزش مهارتهاي ارتباطي كاركردي بر كاهش پرخاشگري دانش اموزان كم توان هوشي داراي رفتارهاي پرخاشگرانه
    سیدمحمدصبور ابراهیمی 2018
  59. تدوين برنامه تربيت حافظه كوتاه مدت و بررسي اثر بخشي ان برروي كودكان ناشنوان كاشت حلزون شده
    زهرا عباسیان نیک 2018
  60. بررسي خطاهاي به ياد آوري حافظه كوتاه مدت در كودكان با آسيب شنوايي
    منصوره مجتهدزاده 2018
  61. بررسي مقايسه اي ادارك بينايي كودكان نارسانويس و كودكان حساب نارسا در مقطع ابتدايي
    علی عطاردی 2018
  62. بررسي رابطه حافظه فعال ديداري - فضايي و مهارت هاي حركتي دانش آموزان آهسته گام
    پریسا غلامی 2018
  63. بررسي رابطه دلبستگي به خدا دلبستگي به والدين و سلامت روان در كودكان تيز هوش و عادي
    زهرا محمدنیا 2018
  64. بررسي تاثير جايگاه آموزشي بر مهارتهاي اجتماعي و عزت نفس دانش آموزان آسيب ديده شنوايي و استرس والديني آن ها
    محمد رحمانی شکیب 2018
  65. بررسي اثر بخشي آموزش مديريت والدين (PMT)بر كاهش نشانه هاي بروني شده
    منوره دریجانی 2018
  66. بررسي رابطه بين نظريه ذهن و همدلي با توجه به نقش زبان كلامي در دانش آموزان با آسيب شنوايي و عادي
    علی رضائی میرحصاری 2018
  67. بررسي توانايي توليد كلمه ، تحليلي واجي و تميز كلمه در دان اموزان نارساخوان و عادي
    مهدی امامقلی زاده 2018
  68. بررسي رابطه مهارتهاي پيش كلامي با ادراك شنوايي و وضوح كلامي در كودكان ناشنواي كاشت حلزون شده
    سارا عزیزی 2018
  69. بررسی و مقایسه نیمرخ های رشد زبان در کودکان آهسته گام با و بدون نشانگان داون
    مهسا ابوالحسن پور 2018
  70. توانايي جهت يابي صدا در دانش آموزان نابيناي گلباليست ،نابينايي غير گلباليست همسالاي بينايي آنها
    صاحب یوسفی 2018
  71. بررسي اثر بخشي برنامه يكپارچه سازي حسي بر توليد گفتار ، ادارك شنوايي ، دامنه توجه ، رابطه والد - كودك و رابطه درمانگر - كودك در كودكان ناشنوا
    حمزه خادم 2018
  72. رابطه هوش با فرسودگي شغلي در معلمان دانش آموزان كم توان ذهني
    رضا تنورساز 2018
  73. مقايسه مهارت هاي زبان شفاهي دانش آموزان آسيب ديده شنوايي در دو نظام فراگير و استثنايي
    آذین تیرگری 2018
  74. اثر بخشي برنامه مبتني بر نظريه هوش هاي چند گانه بر خود كار آمدي در تصميم گيري شغلي دانش آموزان با آسيب شنوايي
    سعید رحیمی پردنجانی 2018
  75. اثر بخشي برنامه آموزشي مبتني بر كفايت اجتماعي بر بهبود مهارت هاي اجتماعي و افزايش سازگاري اجتماعي دانش آموزان يادگيري
    عباس شیخ محمدی 2018
  76. بررسی میزان اثر بخشی درمان مبتنی حافظه پویا و فعال بر سلامت روان درمان دارای کودکان نشانگان دوان
    فاطمه عباسی نسب 2018
  77. مقايسه نيمرخ هاي زبان دريافتي ، واسطه اي و بياني در كودكان مبتلا به اختلال كاستي توجه/بيش فعالي و همسالان عادي آنها
    مریم طبیب 2018
  78. تدوين برنامه آموزش مصاحبه دو جانبه و بررسي اثر بخشي آن بر رشد مهارت هاي ارتباطي و تعامل اجتماعي كودكان خودمانده عملكرد بالا
    منیره گرجی 2018
  79. تاثير آموزش يكپارچه سازي شنيداري بر كاهش نشانگان خودماندگي
    مریم علیزاده جانی بگلو 2018
  80. استاندارد سازي و هنجار يابي مقياس استرس والدين بري (والدين داراي كودك ناشنوا )
    فاطمه طهرانیان 2018
  81. بررسي تحليلي و مقايسه اي فراواني ازدواجهاي شش گانه خويشاوندي ( پدر محور مادر محور مضاعف) و غير خويشاوند
    سیده مائده مقیمیان شیاده 2018
  82. بررسي رابطه كار كردهاي اجرائي با مهارتهاي زبان در كودكان كم توان ذهني
    فاطمه براتی 2018
  83. بررسي اثربخشي يكپارچگي حسي بر ادراك شنيداري، توليد گفتار و تعامل والد و كودك در كودكان ناشنواي كاشت حلزون شده
    زهرا عسکری سخا 2018
  84. مطالعه رشد مهارت هاي اجتماعي و پشرفت تحصيلي در دانش آموزان با آسيب شنوايي در مدارس ويژه تلفيقي مقطع ابتدايي شهر اهواز در سال تحصيلي 92-91
    نریمان اسدی پور 2018
  85. بررسي مهارت هاي زبان دريافتي ،واسطه اي و بياني دانش آموزان نارسا خوان و عادي
    دانیال همایون نیافیروزجاه 2018
  86. بررسي علل مقايسه اي كيفيت زندگي و سلامت روان و رضامندي زوجيت در والدين كودكان عادي و استثنايي خويشاوند و غير خويشاوند
    اسماعیل محمدنژاد 2018
  87. اثر بخشي بازي درماني خانوادهمحوربركاهش اختلالات رفتاري فرزندان وبهبود رابطه والدين با ايشان
    سیده فاطمه موسوی 2018
  88. تاثير آموزش مهارت هاي ارتباطي به مادران داراي فرزند با اختلال كاستي توجه و بيش فعالي بر تعامل والد - كودك ، خودكار آمدي و استرس فرزند پروري و نشانگان اين اختلال
    حامد مغربی سینکی 2018
  89. اثر بخشي برنامه جرات آموزي گروهي بر ميزان جرات ورزي و عزت نفس دانش آموزان ناشنوا
    مهدی مختاری 2018
  90. بررسي اثر بخشي آموزش مهارت هاي مقابله با تنديگي والديني بر مادران كودكان ناشنوا
    زهرا نورابادی 2018
  91. تدوين برنامه درمان با كمك حيوانات و بررسي اثر بخشي آن بر بهبود نشانگان اصلي اختلال هاي طيف اتيسم در كودكان
    طیبه تازیکی بالاجلینی 2018
  92. بررسي نيازهاي آموزشي مربيان دانش آموزان با آسيب شنوايي در سراسر كشور
    محمد ولی زاده راویزی 2018
  93. بررسي اثر بخشي بازي حركتي گروهي بر مهارت هاي اجتماعي كودكان كاشت حلزون شده 3 تا 7 سال
    صبا صمدزاده 2018
  94. بررسي مقايسه اي سبك هاي فرزند پروري و تنيدگي والديني مادران و پدران داراي كودك شنوا و ناشنوا
    بهمن سهامی محمدراد 2018
  95. بررسي مقايسه اي وتحليلي حافظه فعال كلامي وغير كلامي وكاركرد هاي اجرائي در دانش اموزان
    سعید حفصی کردستانی 2018
  96. روايي تشخيص نسخه سوم تست توانايي هاي شناختي وودكاك جانسون دردانش آموزان مبتلا به يادگيري شهر همدان
    رویا کاوه 2018
  97. برررسي اثر بخشي ارتباطي مبادله تصوير بر رشد مهارت هاي ارتباطي و تعامل مادر - كودك اتيستيك
    زهره اذری 2018
  98. بررسي اثر بخشي تكاليف آگاهي واج شناختي بر ادارك شنوايي و وضوح كلامي كودكان ناشنوا
    سلماز فردافشاری 2018
  99. بررسي ويژگي هاي روانسنجي مقياس نمره گذاري اوتيسم گيليام 3 مبتني برDSM-5
    صدف کیهانی 2018
  100. تاثير برنامه مثبت نگري بر افزايش نشاط و كاهش باورهاي غير منطقي دانش آموزان نابينا
    صباح وطنی 2018
  101. بررسي ديدگاه گيري مفهومي ، اخلاقي و هيجاني در نوجوانان با ناتواني هوشي
    عرفانه خراطی 2018
  102. بررسي و مقايسه حافظه ديداري دانش اموزان دختر شنوا و ناشنوا
    وجیهه السادات هاشمی زاده 2018
  103. مقايسه تنيدگي والديني، والدين كودكان آسيب شنوايي، آسيب بينايي، آهسته گام و كودكان عادي
    افسانه رحیمی پردنجانی 2018
  104. تاثير اموزش راهبردهاي فراشناختي درك مطلب دانش آموزان با مشكلات خواندن
    جعفر بخشی 2018
  105. بررسي رابطهه عملكرد حافظه كوتاه مدت و ميزان آگاهي واج شناختي با مهارت خواندن در دانش اموزان با آسيب شنوايي
    نسا ترابیان 2018
  106. اثر بخشي روش ارتباطي مبادله تصوير(پكس ) بر تعامل والد –كودك و نشانگان كودكان اوتيستيك
    فهیمه اکبری 2018
  107. تاثير روش آموزش ژاسخ محوري (PRT) مبتني بر معلمان بر افزايش تعامل اجتماعي كودكان در خود مانده
    طیبه ملیحی 2018
  108. اثربخشي تمرين رايانه اي شناختي همراه با آموزش آگاهي واج شناختي بر عملكرد خواندن كودكان با مشكلات خواندن : شواهدي از پتانسيل هاي وابسته به رويداد
    نگین معتمدیگانه 2018
  109. ارزيابي برنامه درسي رياضيات پايه ششم كودكان كم توان ذهني
    گلایول شریفی نیستانک 2018
  110. اثر بخشي روش درماني پاسخ محور بركاهش نشانگان اتيسم كودك و استرس والديني آنها
    فرشته جوادی 2018
  111. بررسي اثر بخشي آموزش مستقيم درك مطلب بر پيشرفت خواندن دانش آموزان با مشكلات خواندن
    مصطفی خضری 2018
  112. اثر بخشي برنامه جامع تربيت شنوايي بر مهارت خواندن دانش آموزان نارسا خوان
    فاطمه حسین پور 2018
  113. اثر بخشي بازي درماني با رويكرد فيليال تراپي بر مهارت هاي اجتماعي ، تعامل والد كودك و استرس والديني مادران داراي كودك ديابتي
    مریم السادات میرطلایی 2018
  114. بررسي اثر بخشي تكاليف ديدگاه گيري بر توانايي نظريه سازي ذهني وتعامل والد - كودك در خودمانده با عملكرد بالا
    معصومه اسداللهی 2018
  115. تاثير تمرينات يكژارچگي بر كاهش رفتار خود آسيب رسان كودكان در خودمانده
    یدالله ارمان فر 2018
  116. اثر بخشي برنامه اميد بخشي بر ارتقاي سلامت رواني دانش آموزان تيزهوش در معرض فرسودگي تحصيلي
    مجتبی مهدوی 2018
  117. تهيه برنامه ويژه آموزش شناخت اجتماعي بر پايه نظريه ذهن و ارزيابي آن بر رشد اجتماعي نوجوانان آهسته گام با نشانگان داون
    ساجد یعقوب نژادقاین 2018
  118. بررسي رشد نيمرخ هاي زباني در دانش آموزان نابيناي پيش دبستاني و دبستاني يك مطالعه مقطعي
    سعدی زارعی 2018
  119. بررسي نيم رخ شناختي كودكان ناشنواي پيش زباني باتجربه كاشت حلزوني در گروههاي سني مختلف
    میترا رجب بلوکات 2018
  120. تاثير آموزش راهبردهاي فراشناختي بر افزايش درك خواندن دانش آموزان ناشنوا
    میترا مجذوبی 2018
  121. بررسي اثر بخشي برنامه هاي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر رشد مهارتهاي اجتماعي كودكان آسيب ديده شنوايي
    کورش امرایی 2018
  122. بررسي رابطظه بين مهارت هاي زبان دريافتي ،واسطه اي و بياني با نظريه ذهن در كودكان در خود مانده
    کیانا تقی خان 2018
  123. بررسي نشانه هاي رفتاري اختلال طيف اتيسم از بدو تولد تا 3 سالگي يك مطالعه مقدماتي براي ساخت ابزار شناسايي زود هنگام اختلال طيف اتيسم
    مسعود شکاررو 2018
  124. بررسي مهارت بينايي- حركتي در دانش آموزان سن دبستاني داراي افت شنوايي عميق و عادي
    رویا شجاعی 2018
  125. بررسي رابطه حافظه فعال و حافظه كوتاه مدت در ادارك شنيداري و وضوح كلامي كودكان كاشت حلزون شده سنين دبستاني
    سهیلا طالبی 2018
  126. اثر بخشي آموزش رويكرد رفتار كلامي بر نشانگان درخودماندگي و تعامل والد- كودك
    دینا دشتی تازه کندرضااباد 2018
  127. سبك مقابله اي والدين وحمايت اجتماعي ادراك شده با رشد مهارتهاي اجتماعي در كودكان سندرم داون
    گوهر یسنا انزانی 2018
  128. بررسي خودكار آمدي در خواهران و برادران نوجوان كودكان ناشنوا و آهسته گام بر اساس مشاهده پذيري معلوليت
    علیرضا کریمی 2018