سعید حسن زاده

استاد

تاریخ به‌روزرسانی: 1404/03/09

سعید حسن زاده

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی / روانشناسی‌(غیرفعال)

رساله های دکتری

  1. برنامه توان بخشی شنیداری کلامی: بررسی اثربخشی آن بر ادراک شنیداری و رشد گفتار در کودکان پیش دبستانی ناشنوا در اقلیم کردستان عراق
    فرهاد محمد امین 1403
  2. اثربخشی آموزش بیوفیدبک براساس تغییرپذیری ضربان قلب بر کاهش نشانه های و افزایش کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی
    مونا اسبقی ابخشش 1403
  3. تدوین و بررسی اثر بخشی برنامه ارتقاء مهارت‌های خواندن و نوشتن بر اساس کارکردهای اجرایی ویژه دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی با کاستی توجه
    سمانه ملکی 1403
  4. تدوین برنامه مداخلات اموزشی به هنگام خانواده محور و ارزیابی اثر بخشی آن بر ارتقای مهارتهای تحولی و مهارت-های شناختی، حرکتی و ارتباطی کودکان پیشدبستانی با تاخیر تحولی کلی
    معصومه ضابطی آرانی 1403
  5. متناسب سازی بسته توانبخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی (سپاس) و بررسی اثربخشی آن بر مهارت های شناختی و تعامل اجتماعی دانش آموزان مبتلا به طیف اتیسم
    الهام شفیعی 1403
  6. بررسی مقایسه ای فراوانی و شدت اختلالات رفتاری کودکان دو زبانه در استان کرمانشاه: تدوین طرحی به منظور پیشگیری از اختلالات رفتاری
    فرهاد مهکی 1402
  7. توانایی فضایی در دانش آموزان با اختلال ریاضی: ارزیابی، طراحی برنامه توانبخشی و بررسی اثربخشی آن بر نقایص توانایی فضایی و ریاضی
    سمیرا یزدانی 1402
  8. تدوین وارزیابی اثر بخشی برنامه روانشناختی آموزشی بر حل حسادت بین فرزندان، تعامل مطلوب آنان و کاهش استرس فرزندپروری والدین
    ویدا معصومی شاملو 1402
  9. تدوین برنامه آموزشی مهارت های ارتباطی کودکان با اختلال طیف اتیسم مبتنی بر رویکرد هانن: بررسی اثربخشی آن بر مهارت های تعاملی و اجتماعی
    عادل محمدزاده 1401
  10. بررسی تاثیر طول دوره بارداری و وزن هنگام تولد بر وضعیت تحول مهارتهای ارتباطی، حرکتی، شناختی و هیجانی کودکان 12 تا 36 ماهه: ارائه الگو به منظور تدوین برنامه مداخله ای
    مهستی شهسواری 1401
  11. ساخت و اعتباریابی آزمون تصویری رایانه ای کارکردهای اجرایی و کاربرد آن برای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خاص
    محسن رفیع خواه پشتیری 1401
  12. تدوین برنامه‌ی داستان خوانی مشارکتی خانواده محور و ارزیابی اثربخشی آن بر رفتار انطباقی، حافظه‌ی کلامی و رشد زبان دانش آموزان دارای نشانگان داون دوره آمادگی
    نیره نقدی 1400
  13. تدوین و ارزیابی اثربخشی برنامه مبتنی بر معنا درمانی بر امید به زندگی، نشاط معنوی، تاب آوری ، پذیرش اختلال زیستی و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به اختلال شایع نقص ایمنی تغییر پذیر
    شقایق کهریزی 1400
  14. تدوین و طراحی برنامه فلورتایم برای اختلال تنظیمی خردسالان : اثربخشی آن در مشکلات رفتاری برون نمود، استرس فرزندپروری وتعامل مادر- کودک
    فهیمه حسن نتاج جلوداری 1399
  15. تدوین برنامه توسعه حرفه ای فراگیر - حمایتی و ارزیابی اثربخشی آن بر نگرش و خودکارآمدی حرفه ای معلمان در آموزش دانش آموزان با اختلاف طیف اتیسم
    عباسعلی تقی پورجوان 1399
  16. طراحی برنامه داستان خوانی مشارکتی برای کودکان پیش دبستانی با مشکلات زبانی و بررسی اثربخشی آن بر رشد زبان و آمادگی خواندن
    نیره زمانی 1398
  17. طراحی برنامه آموزش مثبت نگری مبتنی بر شفقت برای والدین کودکان با نشانگان داون و ارزیابی اثر بخشی آن بر بهزیستی روان شناختی والدین، پذیرش نیازهای ویژه کودک ، رضایت مندی زوجیت و ارتباط والد - کودک
    رضا کرمی نژاد 1398
  18. طراحی و ارزیابی برنامه آموزشی جافظه فعال برای بهبود توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان
    الهام السادات ناجی 1398
  19. تدوین برنامه توانبخشی شنیداری مجازی چندرسانه ای خانواده محور : بررسی اثربخشی آن بر رشد ادراک شنیداری ، توانایی های زبانی و مهارت های اجتماعی کودکان ناشنوای کاشت حلزون شده
    زهرا عباسیان نیک 1398
  20. طراحی و ارزیابی برنامه فرایندمحور ارتقا کارکردهای اجرایی برای دانش اموزآن دارای ناتوانی های یادگیری ریاضی: با تاکید بر انتقال اثر دور و نزدیک
    سمیه نظری 1398
  21. طراحی برنامه آموزش کارکردهای اجرایی و بررسی تاثیر آن بر مهارت های اجتماعی و ارتباطی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا
    هادی هاشمی رزینی 1396
  22. ارزیابی برنامه توانبخشی بازی درمانی گروهی شر مبتنی بر مدل پردازش حسی دان و اثر بخشی آن بر کاهش نشانگان در خودماندگی کودکان در خودمانده با کارکرد بالا
    محبوبه درگاهی زابلی 1396
  23. بررسی نقش واسطه ای گفتار با خود در مدل مفهومی رابطه رشد زبان و دلبستگی ایمن با خود تنظیمی رفتاری کودکان ناشنوا و عادی : مطالعه مقطعی
    کورش امرایی 1396
  24. طراحی برنامه مداخله ای پردازش شنیداری مرکزی و بررسی اثر بخشی آن بر روان خوانی ،درک خواندن و ادراک شنیداری در دانش آموزان نارسا خوان
    معصومه قاسمی 1396
  25. بررسی رابطه ویژگی های زیستی ، شناختی و روانی- اجتماعی و پیوندهای خویشاوندی والدین با وزن نوزاد به هنگام تولد در استان اصفهان
    مهدی خانبانی 1396
  26. طراحی برنامه آموزش شناخت اجتماعی با تاکید بر نظر(tom)و بررسی اثر بخشی آن بر کارکرد اجتماعی اتیستیک با (hf)
    سعید رضایی 1396
  27. تدوین برنامه مدیریت رفتاری برای مادران ناشنوا و بررسی اثر بخشی آن بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان و تنیدگی مادران
    آوازه سادات یوسفی نمینی 1396
  28. تدوین برنامه آموزش مهارت های پیش کلامی و بررسی اثر بخشی آن بر مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودکان خود مانده
    محمد پارسا عزیزی 1396
  29. آماده سازی انطباق گفتار نشانه ای زبان فارسی و بررسی اثر بخشی آن بر ادارک گفتار کودکان استثنایی با آسیب شناسی در شهر تهران
    گیتا موللی 1396
  30. طراحی برنامه جامع توانبخشی شنیداری زود هنگام خانواده محور و بررسی اثر بخشی آن بر رشد مهارت های ارتباطی و هیجانی - اجتماعی کودکان ناشنوا
    فاطمه نیک خو 1396

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی چک لیست غربالگری زود نشانه های اختلال طیف اتیسم در نوباوگان زیر 3 سال
    نوید احمدپور 1403
  2. مقایسه کارکرد های اجرایی و پیشرفت تحصیلی دختران نوجوان با و بدون اختلال نقص توجه/بیش فعالی
    رویا فرامرزی 1403
  3. ویژگی های روانسنجی آزمون هوش غیرکلامی تونی 4 (TONI4) بر روی کودکان ایرانی مقطع ابتدایی با آسیب شنوایی
    نگار صالحی 1403
  4. اثربخشی برنامه ی مهارت های ارتباطی کاربردی با استفاده از مدل سازی ویدیویی بر ارتباط پیش کلامی، کلامی و تعامل والد-کودک با اختلال طیف اتیسم.
    زهرا جوادی نرده 1403
  5. بررسی اثر بخشی بازی درمانی کودک محور با رویکرد آکسلاین بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان ناشنوا با اختلال نافرمانی مقابله ای
    مینا فریدی زاد 1403
  6. بررسی نگرش و رغبت معلمان مدارس عادی نسبت به حضور دانش آموزان استثنایی در کلاس های تلفیقی
    محمد نمازی 1403
  7. طراحی الگوی مطلوب سنجش سلامت شناختی نوآموزان پیش از دبستان
    فاطمه دهقان پورمحمدآبادی 1403
  8. مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان به مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی با و بدون مشکلات خواب
    سیدسعید مددی الموسوی 1403
  9. ساخت برنامه ی مترونوم تعاملی و بررسی اثر بخشی آن بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی
    محمد فتحعلی پورسالوئی 1402
  10. اثر بخشی برنامه ی خانواده محور مبتنی بر رویکرد درمان فراتشخیصی یکپارچه نگر بر تنظیم رفتاری هیجان و مشکلات عاطفی نوجوانان مبتلا به صرع و شیوه های فرزند پروری مادران ایشان
    اذین فرجی 1402
  11. اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای مغز (tDCs) به همراه توانبخشی شناختی بر حافظه رویدادی در افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف
    زهرا قاسمی 1402
  12. ساخت نرم افزار آموزش بازشناسی هیجان در چهره: اثربخشی آن بر ادراک هیجان و توجهمشترک کودکان اختلال طیف اتیسم
    پونه شب دینی 1402
  13. مقایسه اثربخشی سیستم ارتباط مبادله ای تصویر (پکس) و آموزش گفتار بر رشد مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودکان طیف اتیسم بدون کلام.
    سینا شاویسی 1402
  14. اثربخشی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی بتا بر بهبود عملکرد شناختی و کاهش نشانه های اختلال نقص توجه بیش فعالی
    سیده فاطمه بهبودی عربانی 1402
  15. بررسی عوامل موثر پیش ، حین و پس از تولد بر بروز تاخیرهای تحولی کودکان پیش دبستانی
    راضیه صادقی 1402
  16. مقایسه تاثیر بازیهای ویدئویی بر کارکردهای اجرایی کودکان با افت شنوایی
    مرضیه غفاری نقنه 1402
  17. بررسی تجربه زیسته مراجعان روان درمانی از تشخیص روانی دریافت شده توسط درمانگران
    سیدمحمد سادات کیائی 1402
  18. اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کاهش رفتارهای پرخاشگرایانه نوجوانان با اتیسم خفیف (خودمانده) مطالعه موردی
    عطیه شیخ زاده نجار 1402
  19. اثربخشی یکپارچگی حسی بر ادراک شنیداری، تولید گفتار و تعامل والد- کودک کودکان کاشت حلزونی شده مادرزادی
    زهرا عسگری سخا 1401
  20. آموزش نظام ارتباطی تبادل تصاویر (PECS) به مادران: ارزیابی اثر بخشی آن بر رشد مهارت های ارتباطی کودکان آهسته گام بدون گفتار
    رضوان سادات سیدجعفری 1401
  21. بررسی اثربخشی مداخله مبتنی بر صفحه دیداری- فضایی حافظه فعال بر عملکرد هندسی دانش آموزان با مشکلات ریاضی
    ریحانه نعمتی 1401
  22. بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر روانی گفتار و اضطراب اجتماعی نوجوانان مبتلا به لکنت مزمن
    سمیه نجاتی 1401
  23. مقایسه مهارتهای ارتباط پیش کلامی در کودکان ناشنوا و شنوا در سال اول زندگی :مطالعه ای رشدی
    فاطمه حجازی پور 1401
  24. بررسی تحولی مهارت‌های تکواژ شناسی و نحوی در دانش آموزان دبستانی با سندرم دوان
    عاطفه رحیمی 1401
  25. اثربخشی برنامه آگاهی واج شناختی ویدویی بر افزایش مهارت های واج شناختی و‌خواندن دانش آموزان مرزی  پایه اول ابتدایی
    سمیرا سعیدی 1400
  26. تاثیراستفاده از اسکریپت مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی بر بهبود مهارت های محاوره ای کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم
    هدی شایانی 1400
  27. بررسی عملکردهای شناختی، تحصیلی، گفتاری و زبانی کودکان ناشنوای پیش زبانی کاشت شده دیر هنگام : مطالعه ای مقایسه ای
    اعظم میرده ارباب 1400
  28. مقایسه استرس فرزندپروری و کیفیت تعامل والد کودک در مادران کودکان اتیسم با مادران کودکان دارای رشد معمول
    علی ابراهیمی 1400
  29. انطباق و برر سی ویژگی های روانسنجی مقیاس یکپارچگی محرکات شنیداری معنی دار ویژه کودکان خردسال با افت شنوایی
    شیوا پناهی ابوذر 1400
  30. بررسی مقایسه ای شیوع گرایشات جنسی بین جوانان ناشنوا و همسالان عادی آنها
    محمد حسین مقصودی 1400
  31. مقایسه نیمرخ های تحولی در حیطه های ارتباطی، شناختی ، اجتماعی -هیجانی و حرکتی در خردسالان ناشنوای ارثی و اکتسابی
    نرگس صدری 1399
  32. اثربخشی رفتار مثبت گرا در خودکارآمدگی افراد دیابتی نوع 2
    زهرا امیری 1399
  33. مقایسه دلبستگی و استرس فرزند پروری در مادران کودکان ناشنوا و عادی زیر دو سال
    زهرا خراسانی 1399
  34. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان با آسیب شنوایی
    طاهره لطیفی علویجه 1399
  35. آموزش مجازی برنامه مهارت ارتباطی و رفتاری ریف به مادران داری کودک با اختلال (ADHD) : اثر بخشی آن بر کاهش نشانه ها و افزایش تعامل والد - کودک
    بهار قادری موحد 1399
  36. بررسی و مقایسه برتری طرفی در دانش آموزان با اختلال کاستی توجه-بیش فعالی و همسالان عادی
    نیوشا اصلانی مقدم 1398
  37. ساخت نسخه فارسی تکالیف توان بخشی شناختی: اثربخشی آن بر فرآیندهای شناختی در کودکان با اختلال کارکردهای اجرایی
    مریم رنجبر 1398
  38. اثربخشی برنامه مداخله ای حافظه فعال بر کارکردهای اجرایی در موقعیت های روزمره زندگی دانش آموزان با اختلال کاستی توجه
    نگار کثیری حبیب ابادی 1398
  39. سبب شناسی ناشنوایی های حسی عصبی کودکان پیش زبانی در دو دهه اخیر جامعه ایران
    سارا بهرامی 1398
  40. بررسی و مقایسه نیم رخ های زبان دریافتی واسطه ای و بیانی در دانش اموزان با و بدون مشکلات خواندن
    فرشته سبحانی 1398
  41. بررسی کارکردهای اجرایی در کودکان ناشنوای کاشت حلزون شده ،سمعک و همسالان شنوا
    لیلا کاظمیان 1398
  42. اثربخشی برنامه تربیت شنوایی برافزایش مهارتهای تحلیل واجی ،تمیز شنیداری ،تولید کلمه و درک خواندن در دانش اموزان نارساخوان
    طیبه رضایی 1398
  43. آموزش یکپارچگی حسی به مادران کودکان ناشنوای کاشت حلزون شده مبتلا به اختلال کاستی توجه و بیش فعالی و اثربخشی آن بر کاهش نشانگان اختلال و افزایش تعامل والد - کودک
    رضا عزیزان 1398
  44. طراحی و تدوین برنامه آموزش تعامل مادر - کودک ( PCIT ) برای مادران دارای کودک با آسیب شنوایی و اثربخشی آن بر تنیدگی فرزند پروری و رابطه والدین با کودک
    مرضیه پاغنده 1398
  45. استرس فرزندپروری و تعامل والد -کودک در خانواده ی دارای فرزند با اختلال کاستی توجه /بیش فعالی :بررسی نقش نوع مداخله درمانی
    سیده رها سیدعباسی 1398
  46. بررسی کارآمدی ویرایش سوم پرسشنامه های سنین و مراحل (TM 3-ASQ) در تشخیص تاخیر های رشدی اختلالات طیف اتیسم
    زهرا بخشی 1397
  47. بررسی رابطه مسیر نوشتن حروف و اعداد و برتری جانبی مغز با آینه نویسی در کودکان پیش دبستانی
    فاطمه ساختمانی 1397
  48. بررسی تحلیلی و مقایسه ای ویژگی های زیستی ، شناختی ، روانی و اجتماعی و رضامندی زوجیت و علائم آن بر وزن نوزاد در شهر کرد
    امنه مولوی وردنجانی 1397
  49. مطالعه نیمرخ ها شناختی در کودکان ناشنوای عمیق پیش زبانی با همسالان شنوا
    زهرا حاجی نژاد 1397
  50. نقش تعدیل گر خود ارزشمندی در ارتباط بین امنیت اجتماعی و رضایت از زندگی در افراد بزرگسال با آسیب شنوایی
    سیدمحمد تولاییان 1396
  51. ساخت برنامه آموزشی آگاهی واج شناختی و مطالعه تاثیر آنم بر رشد مهارت های خواندن دانش آموزان آسیب دیده شنوایی
    محمدحسین محسنی 1396
  52. بررسی آگاهی واج شناختی و روانی گفتار در کودکان با و بدون لکنت زبان
    مهدیه کارگرقنات النوج 1396
  53. بررسی تحلیلی و مقایسه ای رابطه ای ویژگی های زیستی ، شناختی ، روانی - اجتماعی و رضامندی زوجیت والدین با وزرن نوزاد به هنگام تولد در شهرستان اسلامشهر
    اعظم عباسپور 1396
  54. مقایسه تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان ناشنوای دارای والدین شنوا
    پروانه مهدی نیا 1396
  55. تحلیل محتوای کارکردی کتابهای درسی ریاضی مقطع ابتداییی دانش آموزان آهسته گام
    علی فراهانی 1396
  56. بررسی مقایسه ای درک خواندن دانش آموزان با آسیب شنوایی شاغل به تحصیل در مدارس استثنایی با همسالان عادی
    فاطمه نیک خو 1396
  57. مقایسه مهارتهای زبان بیانی ، واسطه ای و دریافتیدر دانش آموزان آهسته گام آموزش پذیر و عادی
    رباب السادات حسینی بروجنی 1396
  58. اثر بخشیآموزش مهارتهای ارتباطی کارکردی بر کاهش پرخاشگری دانش اموزان کم توان هوشی دارای رفتارهای پرخاشگرانه
    سیدمحمدصبور ابراهیمی 1396
  59. تدوین برنامه تربیت حافظه کوتاه مدت و بررسی اثر بخشی ان برروی کودکان ناشنوان کاشت حلزون شده
    زهرا عباسیان نیک 1396
  60. بررسی خطاهای به یاد آوری حافظه کوتاه مدت در کودکان با آسیب شنوایی
    منصوره مجتهدزاده 1396
  61. بررسی مقایسه ای ادارک بینایی کودکان نارسانویس و کودکان حساب نارسا در مقطع ابتدایی
    علی عطاردی 1396
  62. بررسی رابطه حافظه فعال دیداری - فضایی و مهارت های حرکتی دانش آموزان آهسته گام
    پریسا غلامی 1396
  63. بررسی رابطه دلبستگی به خدا دلبستگی به والدین و سلامت روان در کودکان تیز هوش و عادی
    زهرا محمدنیا 1396
  64. بررسی تاثیر جایگاه آموزشی بر مهارتهای اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان آسیب دیده شنوایی و استرس والدینی آن ها
    محمد رحمانی شکیب 1396
  65. بررسی اثر بخشی آموزش مدیریت والدین (PMT)بر کاهش نشانه های برونی شده
    منوره دریجانی 1396
  66. بررسی رابطه بین نظریه ذهن و همدلی با توجه به نقش زبان کلامی در دانش آموزان با آسیب شنوایی و عادی
    علی رضائی میرحصاری 1396
  67. بررسی توانایی تولید کلمه ، تحلیلی واجی و تمیز کلمه در دان اموزان نارساخوان و عادی
    مهدی امامقلی زاده 1396
  68. بررسی رابطه مهارتهای پیش کلامی با ادراک شنوایی و وضوح کلامی در کودکان ناشنوای کاشت حلزون شده
    سارا عزیزی 1396
  69. بررسی و مقایسه نیمرخ های رشد زبان در کودکان آهسته گام با و بدون نشانگان داون
    مهسا ابوالحسن پور 1396
  70. توانایی جهت یابی صدا در دانش آموزان نابینای گلبالیست ،نابینایی غیر گلبالیست همسالای بینایی آنها
    صاحب یوسفی 1396
  71. بررسی اثر بخشی برنامه یکپارچه سازی حسی بر تولید گفتار ، ادارک شنوایی ، دامنه توجه ، رابطه والد - کودک و رابطه درمانگر - کودک در کودکان ناشنوا
    حمزه خادم 1396
  72. رابطه هوش با فرسودگی شغلی در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی
    رضا تنورساز 1396
  73. مقایسه مهارت های زبان شفاهی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی در دو نظام فراگیر و استثنایی
    آذین تیرگری 1396
  74. اثر بخشی برنامه مبتنی بر نظریه هوش های چند گانه بر خود کار آمدی در تصمیم گیری شغلی دانش آموزان با آسیب شنوایی
    سعید رحیمی پردنجانی 1396
  75. اثر بخشی برنامه آموزشی مبتنی بر کفایت اجتماعی بر بهبود مهارت های اجتماعی و افزایش سازگاری اجتماعی دانش آموزان یادگیری
    عباس شیخ محمدی 1396
  76. بررسی میزان اثر بخشی درمان مبتنی حافظه پویا و فعال بر سلامت روان درمان دارای کودکان نشانگان دوان
    فاطمه عباسی نسب 1396
  77. مقایسه نیمرخ های زبان دریافتی ، واسطه ای و بیانی در کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه/بیش فعالی و همسالان عادی آنها
    مریم طبیب 1396
  78. تدوین برنامه آموزش مصاحبه دو جانبه و بررسی اثر بخشی آن بر رشد مهارت های ارتباطی و تعامل اجتماعی کودکان خودمانده عملکرد بالا
    منیره گرجی 1396
  79. تاثیر آموزش یکپارچه سازی شنیداری بر کاهش نشانگان خودماندگی
    مریم علیزاده جانی بگلو 1396
  80. استاندارد سازی و هنجار یابی مقیاس استرس والدین بری (والدین دارای کودک ناشنوا )
    فاطمه طهرانیان 1396
  81. بررسی تحلیلی و مقایسه ای فراوانی ازدواجهای شش گانه خویشاوندی ( پدر محور مادر محور مضاعف) و غیر خویشاوند
    سیده مائده مقیمیان شیاده 1396
  82. بررسی رابطه کار کردهای اجرائی با مهارتهای زبان در کودکان کم توان ذهنی
    فاطمه براتی 1396
  83. بررسی اثربخشی یکپارچگی حسی بر ادراک شنیداری، تولید گفتار و تعامل والد و کودک در کودکان ناشنوای کاشت حلزون شده
    زهرا عسکری سخا 1396
  84. مطالعه رشد مهارت های اجتماعی و پشرفت تحصیلی در دانش آموزان با آسیب شنوایی در مدارس ویژه تلفیقی مقطع ابتدایی شهر اهواز در سال تحصیلی 92-91
    نریمان اسدی پور 1396
  85. بررسی مهارت های زبان دریافتی ،واسطه ای و بیانی دانش آموزان نارسا خوان و عادی
    دانیال همایون نیافیروزجاه 1396
  86. بررسی علل مقایسه ای کیفیت زندگی و سلامت روان و رضامندی زوجیت در والدین کودکان عادی و استثنایی خویشاوند و غیر خویشاوند
    اسماعیل محمدنژاد 1396
  87. اثر بخشی بازی درمانی خانوادهمحوربرکاهش اختلالات رفتاری فرزندان وبهبود رابطه والدین با ایشان
    سیده فاطمه موسوی 1396
  88. تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی به مادران دارای فرزند با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی بر تعامل والد - کودک ، خودکار آمدی و استرس فرزند پروری و نشانگان این اختلال
    حامد مغربی سینکی 1396
  89. اثر بخشی برنامه جرات آموزی گروهی بر میزان جرات ورزی و عزت نفس دانش آموزان ناشنوا
    مهدی مختاری 1396
  90. بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های مقابله با تندیگی والدینی بر مادران کودکان ناشنوا
    زهرا نورابادی 1396
  91. تدوین برنامه درمان با کمک حیوانات و بررسی اثر بخشی آن بر بهبود نشانگان اصلی اختلال های طیف اتیسم در کودکان
    طیبه تازیکی بالاجلینی 1396
  92. بررسی نیازهای آموزشی مربیان دانش آموزان با آسیب شنوایی در سراسر کشور
    محمد ولی زاده راویزی 1396
  93. بررسی اثر بخشی بازی حرکتی گروهی بر مهارت های اجتماعی کودکان کاشت حلزون شده 3 تا 7 سال
    صبا صمدزاده 1396
  94. بررسی مقایسه ای سبک های فرزند پروری و تنیدگی والدینی مادران و پدران دارای کودک شنوا و ناشنوا
    بهمن سهامی محمدراد 1396
  95. بررسی مقایسه ای وتحلیلی حافظه فعال کلامی وغیر کلامی وکارکرد های اجرائی در دانش اموزان
    سعید حفصی کردستانی 1396
  96. روایی تشخیص نسخه سوم تست توانایی های شناختی وودکاک جانسون دردانش آموزان مبتلا به یادگیری شهر همدان
    رویا کاوه 1396
  97. برررسی اثر بخشی ارتباطی مبادله تصویر بر رشد مهارت های ارتباطی و تعامل مادر - کودک اتیستیک
    زهره اذری 1396
  98. بررسی اثر بخشی تکالیف آگاهی واج شناختی بر ادارک شنوایی و وضوح کلامی کودکان ناشنوا
    سلماز فردافشاری 1396
  99. بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس نمره گذاری اوتیسم گیلیام 3 مبتنی برDSM-5
    صدف کیهانی 1396
  100. تاثیر برنامه مثبت نگری بر افزایش نشاط و کاهش باورهای غیر منطقی دانش آموزان نابینا
    صباح وطنی 1396
  101. بررسی دیدگاه گیری مفهومی ، اخلاقی و هیجانی در نوجوانان با ناتوانی هوشی
    عرفانه خراطی 1396
  102. بررسی و مقایسه حافظه دیداری دانش اموزان دختر شنوا و ناشنوا
    وجیهه السادات هاشمی زاده 1396
  103. مقایسه تنیدگی والدینی، والدین کودکان آسیب شنوایی، آسیب بینایی، آهسته گام و کودکان عادی
    افسانه رحیمی پردنجانی 1396
  104. تاثیر اموزش راهبردهای فراشناختی درک مطلب دانش آموزان با مشکلات خواندن
    جعفر بخشی 1396
  105. بررسی رابطهه عملکرد حافظه کوتاه مدت و میزان آگاهی واج شناختی با مهارت خواندن در دانش اموزان با آسیب شنوایی
    نسا ترابیان 1396
  106. اثر بخشی روش ارتباطی مبادله تصویر(پکس ) بر تعامل والد –کودک و نشانگان کودکان اوتیستیک
    فهیمه اکبری 1396
  107. تاثیر روش آموزش ژاسخ محوری (PRT) مبتنی بر معلمان بر افزایش تعامل اجتماعی کودکان در خود مانده
    طیبه ملیحی 1396
  108. اثربخشی تمرین رایانه ای شناختی همراه با آموزش آگاهی واج شناختی بر عملکرد خواندن کودکان با مشکلات خواندن : شواهدی از پتانسیل های وابسته به رویداد
    نگین معتمدیگانه 1396
  109. ارزیابی برنامه درسی ریاضیات پایه ششم کودکان کم توان ذهنی
    گلایول شریفی نیستانک 1396
  110. اثر بخشی روش درمانی پاسخ محور برکاهش نشانگان اتیسم کودک و استرس والدینی آنها
    فرشته جوادی 1396
  111. بررسی اثر بخشی آموزش مستقیم درک مطلب بر پیشرفت خواندن دانش آموزان با مشکلات خواندن
    مصطفی خضری 1396
  112. اثر بخشی برنامه جامع تربیت شنوایی بر مهارت خواندن دانش آموزان نارسا خوان
    فاطمه حسین پور 1396
  113. اثر بخشی بازی درمانی با رویکرد فیلیال تراپی بر مهارت های اجتماعی ، تعامل والد کودک و استرس والدینی مادران دارای کودک دیابتی
    مریم السادات میرطلایی 1396
  114. بررسی اثر بخشی تکالیف دیدگاه گیری بر توانایی نظریه سازی ذهنی وتعامل والد - کودک در خودمانده با عملکرد بالا
    معصومه اسداللهی 1396
  115. تاثیر تمرینات یکژارچگی بر کاهش رفتار خود آسیب رسان کودکان در خودمانده
    یدالله ارمان فر 1396
  116. اثر بخشی برنامه امید بخشی بر ارتقای سلامت روانی دانش آموزان تیزهوش در معرض فرسودگی تحصیلی
    مجتبی مهدوی 1396
  117. تهیه برنامه ویژه آموزش شناخت اجتماعی بر پایه نظریه ذهن و ارزیابی آن بر رشد اجتماعی نوجوانان آهسته گام با نشانگان داون
    ساجد یعقوب نژادقاین 1396
  118. بررسی رشد نیمرخ های زبانی در دانش آموزان نابینای پیش دبستانی و دبستانی یک مطالعه مقطعی
    سعدی زارعی 1396
  119. بررسی نیم رخ شناختی کودکان ناشنوای پیش زبانی باتجربه کاشت حلزونی در گروههای سنی مختلف
    میترا رجب بلوکات 1396
  120. تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر افزایش درک خواندن دانش آموزان ناشنوا
    میترا مجذوبی 1396
  121. بررسی اثر بخشی برنامه های آموزش مهارت های اجتماعی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان آسیب دیده شنوایی
    کورش امرایی 1396
  122. بررسی رابطظه بین مهارت های زبان دریافتی ،واسطه ای و بیانی با نظریه ذهن در کودکان در خود مانده
    کیانا تقی خان 1396
  123. بررسی نشانه های رفتاری اختلال طیف اتیسم از بدو تولد تا 3 سالگی یک مطالعه مقدماتی برای ساخت ابزار شناسایی زود هنگام اختلال طیف اتیسم
    مسعود شکاررو 1396
  124. بررسی مهارت بینایی- حرکتی در دانش آموزان سن دبستانی دارای افت شنوایی عمیق و عادی
    رویا شجاعی 1396
  125. بررسی رابطه حافظه فعال و حافظه کوتاه مدت در ادارک شنیداری و وضوح کلامی کودکان کاشت حلزون شده سنین دبستانی
    سهیلا طالبی 1396
  126. اثر بخشی آموزش رویکرد رفتار کلامی بر نشانگان درخودماندگی و تعامل والد- کودک
    دینا دشتی تازه کندرضااباد 1396
  127. سبک مقابله ای والدین وحمایت اجتماعی ادراک شده با رشد مهارتهای اجتماعی در کودکان سندرم داون
    گوهر یسنا انزانی 1396
  128. بررسی خودکار آمدی در خواهران و برادران نوجوان کودکان ناشنوا و آهسته گام بر اساس مشاهده پذیری معلولیت
    علیرضا کریمی 1396