Afzal Sadat Hoseini Dehshiri

Professor

Update: 2025-05-16

Afzal Sadat Hoseini Dehshiri

Faculty of Psychology and Education / Philosophical and Sociological

P.H.D dissertations

  1. تبیین و ارزیابی اخلاق از دیدگاه نواندیشان دینی و استنتاج الگوی تربیت اخلاقی
    ماه منیر ایران پور 2024
  2. بررسی اندیشه های تربیتی وایتهد درفلسفه پویش جهت ارائه الگویی از آموزش ویادگیری تفکرمحور بانظر به برنامه فلسفه برای کودکان لیپمن
    شب بو حقگو 2023
  3. تبیین رویکرد معنوی به تربیت دینی و ارائه الگویی برای آن در دوره دوم کودکی بر اساس دیدگاه اسلامی (با تاکید بر آرای علامه طباطبایی)
    یداله اقدامی 2022
  4. بررسي مولفه هاي تربيتي داستان هاي مثنوي معنوي و كاربرد آن در تربيت دوره نوجواني
    اعظم آصف نیا 2022
  5. تبیین مبانی فلسفی تفکر و استلزام های آن در پرورش تفکر از منظر رئالیسم انتقادی باسکار و و ارائه الگویی برای پرورش تفکر در برنامه درسی بر اساس آن
    مهری میرزائی رافع 2021
  6. پدیدارشناسی مفهوم بیلدونگ و نقد پیامدهای آن در نظام تعلیم و تربیت مدرن بر اساس تفکر مارتین هایدگر
    فلورا عسکری زاده 2021
  7. تبیین مفروضه های فلسفی دیدگاه استعاره مفهومی جورج لیکاف و دلالت های آن در آموزش تفکر خلاق
    محمود محمدی 2020
  8. بررسي پيامدهاي معرفت شناختي و تربيتي زبان هاي مفهومي و وجودي و فرصت هاي زبان حجمي براي برون رفت از اين پيامدها
    تحسیم الیاسی 2020
  9. تعامل هنر و خلاقيت در ديدگاه صدر المتالهين و دلالتهاي آن در ارائه الگوي تعاملي براي پرورش هنر و خلاقيت
    سید نورالدین محمودی 2018
  10. تبيين رويكرد پديدار شناسي با تاكيد بر آراء مرلوپونتي و بررسي اقتضائات روش شناختي آن در حوزه پژوهشي هاي تربيتي
    رمضان برخورداری 2018
  11. رويكرد اجتماعي به تربيت اخلاقي بر اساس بررسي ديدگاه هاي منتخب با توجه به ديدگاه تفسيري علامه طباطبايي (ره)
    مریم قاسمی 2018

Master Theses

  1. اثربخشی گفت و گوی فلسفی مبتنی بر نگرش بوم شناختی بر هوش طبیعت گرا و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر پایه ششم
    فاطمه کریم خانی 2025
  2. تبیین و بررسی حقوق بشر از منظر ژان ژاک روسو و تحلیل محتوای کتاب های مطالعات اجتماعی(مدنی) دوره اول متوسطه بر اساس آن
    لیلا اعتماد گلستانی 2025
  3. تاثیر استفاده ازراهبردهای سنجش به عنوان یادگیری بر خلاقیت نوشتاری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی: یک پژوهش روش های آمیخته
    سیده فاطمه کبابیان 2024
  4. تحلیل مفهوم صلح و ارائه برنامه آموزش مبتنی بر آن برای کودکان با تاکید برخلاقیت
    حسین خطیبی روان 2023
  5. پدیدار شناسی مفهوم عدالت آموزش نظام آموزش عالی
    شیما زارع مغاس 2023
  6. تبیین ماهیت یادگیری بازی محور از منظر واقع گرایی سازه گرایانه جهت بکارگیری آن در یادگیری آموزه های قرانی برای کودکان 6 تا 11 سال
    احسان پورقناد 2021
  7. بررسی مفهوم تفکر از دیدگاه هایدگر و دلالت های تربیتی آن در آموزش بزرگسالان
    رضا رئیسی 2021
  8. بررسی امکان ها و فرصت های آفرینشگری هنری برای تربیت رهایی بخش و ارائه محتوای درسی نمونه برای کودکان حاشیه شهر تهران
    صادق کشاورزیان 2021
  9. هویت پیش پارادایمی نظریه های برنامه درسی و تأثیر آن در تنوع و سیال بودن نظریه های برنامه درسی
    رضا حبیبی 2021
  10. بررسي شاخصه هاي رشد تفكر خلاق در آموزش مبتني بر بازي مورد خانه بازي معراج
    زهرا اسلامی 2019
  11. تبيين تربيتي مسئوليت پذيري در قرآن و ارزيابي اسناد و فعاليتهاي پرورشي بر اساس آن
    فاطمه ابراهیمی 2019
  12. نسبت برنامه درسي رشته متالوژي در هنرستان هاي فني و حرفه اي بر مبناي معرفت شناسي حرفه گرايي جديد
    اسداله عابدی کردکندی 2019
  13. بررسي و تبيين نسبت باورهاي معرفت شناختي دانشجو-معلمان دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي تهران با جهت گيري هاي روش تدريس آنان
    روشن احمدی 2018
  14. بررسي مباني فلسفي نظريه هوش هاي چند گانه گاردنر و دلالت هاي آن در پرورش تفكر خلاق
    فاطمه رودکی 2018
  15. تبين و بررسي فرصتهاي و چالشهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش با تاكيد بر آراء ليوتار
    محمدحسین احمدی 2018
  16. بررسي رابطه توانمند سازي و خلاقيت هاي آموزشي دبيران دوره راهنمايي مدارس دولتي دخترانه شهر تهران
    مهرانگیز شریف شیخ الاسلامی 2018
  17. صورت بندي هويت انسان مطلوب از ديدگاه افلاطون و نقش تربيت بدني در تكوين آن
    مرضیه کیا 2018
  18. بررسي مباني معرفت شناختي پياژه و نسبت آن در روش هاي تدرس فعال در مقطع ابتدايي
    معصومه ابراهیمی 2018
  19. بررسي رابطه بين خلاقيت برنامه ريزان آموزشي با عملكرد آنان در مناطق نوزده گانه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران
    مهیار یکتانژادجورشری 2018
  20. بررسي روش گفتگوي سقراطي و نسبت آن با مهارت هاي يادگيري در دوره ابتدايي
    سیما صابری 2018
  21. بررسي مباني معرفت شناسي سازه گرايي شناختي و دلالتهاي آن بر آموزش علوم تجربي با تاكيد بر علوم تجربي دوره ابتدايي
    اصلان مقصودی 2018
  22. تحليل محواي كتاب پرورشي سال دوم راهنمايي آداب و مهارتهاي زندگي با تاكيد بر آراء
    فرشته قلی نژاد 2018
  23. بررسي ويژگي هاي تدريس از ديدگاه شهيد ثاني و دلالت هاي آن در نظام ارزشيابي
    مهرداد سعیدی فرید 2018
  24. بررسي نقش معرفت شناسي ساختن گرايي اجتماعي و يگوتسكي در تسعه تفكر خلاق در مقطع سني 6-11 سال
    محمدجواد رشیدپور 2018
  25. بررسي ارزشهاي اخلاقي دختران دوره متوسطه منطقه 4 تهران بر مبناي فلسفه اخلاق استاد مطهري
    طاهره مجدالدین 2018
  26. نقش عوامل روانشناختي توانمند سازي در ارتقاء خلاقيت كاركنان دانشگاه علوم پزشكي بقيه اله
    مجید پورخلیل 2018
  27. تبيين و نقد معرفت شناسي سازه گرايي افراطي و دلالتهاي آن در تدريس رياضي پايه سوم ابتدايي
    ایرج صفدری 2018
  28. شناسايي موانع و راه كارهاي توسعه كارآفريني در ميان دانش آموختگان هنرهاي تجسمي شهر يزد
    حسین مالکی شریفی 2018
  29. تربيتي اخلاقي از منظر كانت و نسبت آن با ارتقاء مهارت هاي اجتماعي و دلالت هاي آن در دوره ي متوسطه
    طاهره جلالوند 2018
  30. بررسي رابطه روياهاي خلاق(CID) و بهداشت روان و خلاقيت در بين دانشجويان رشته هاي هنري و غيرهنري دانشگاه تهران
    آذر آل هاشم 2018
  31. بررسي رابطه برنامه هاي آموزشي ضمن خدمت با ميزان خلاقيت در تدريس معلمان ابتدايي شهر تهران از ديدگاه آن ها در سال تحصيلي ي91-90
    بتول بهرامی 2018
  32. مباني نظري خلاقيت و بررسي دلالتهاي آن بر روشهاي تدريس
    احمد پیری گله دار 2018
  33. بررسي مباني معرفت شناسي خلاقيت از ديدگاه صدر المتالهين و دلالتهاي تربيتي آن
    نورالدین محمودی 2018
  34. رابطه ويژگيهاي شخصيت با خلاقيت در دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول دخترانه مرند
    زیبنده سهرابی ملا یوسف 2018
  35. تاثير اجراي برنامه فلسفه براي كودكان برخلاقيت دانش آموزان پايه دوم و سوم ابتدايي
    فاطمه جهانگیری 2018
  36. تاثير آموزش خلاقيت بر تفكر خلاق كودكان پيش دبستاني
    نیر زمان زاده خسرقی 2018
  37. بررسي مفهوم ،اصول و روشهاي تربيت معنوي با تاكيد بر آراء علامه طبا طبائي
    زهرا اشعری 2018
  38. تبين مباني و روشهاي تربيت عاطفي از ديدگاه قران كريم با تاكيدبر نوعدوستي
    فاطمه اسایش 2018
  39. بررسي اهداف و محتواي كتاب آموزش مهارتهاي زندگي پايه اول ابتدايي از منظر مباني ارزش شناختي فلسفه تربيت اسلامي
    سیدجعفر گلسرخی 2018
  40. بررسي كاربرد پذيري هنر در تدريس رياضي و تاثير آن بر پيشرفت تحصيلي رياضي پايه چهارم دوره ابتدايي با تاكيد بر زيبا شناسي كانت
    اذر حسین زاده سوادی 2018
  41. بررسي مباني خلاقيت در پست مدرنيزم (با تاكيد بر آرا، زيرو ) و نسبت آن با برنامه درسي هنر
    داود حاتمی 2018
  42. مركز پرورش خلاقيت كودكان دبستاني با رويكرد ارتقاء سطح خلاقيت كودكان 7 تا 12 سال
    پرنا راستگو 2018
  43. بررسي شاخص هاي اخلاق معلمي در نظام ارزشيابي معلمان و تطبيق آن با مباني فلسفي سند تحول آموزش و پرورش
    میترا شیروانی 2018
  44. بررسي موردي يادگيري مشاكتي در مدارس ابتداي شهر تبريز بر اساس مباني معرفت شناسي جان ديويي
    داود جداری شاکری 2018
  45. بررسي مباني تربيت معنوي از ديدگاه ديويد كار و دلالتهاي آن در تربيت معنوي در دوره نوجواني
    نرجس بیطرف حقیقی 2018
  46. تحليل محتواي كتاب تفكر و پژوهش پايه ششم ابتدايي بر اساس مهارت هاي تفكر ليپمن
    محمود زارعی 2018
  47. بررسي رابطه شيوه هاي فرزند پروري والدين سبك شناختي با خلاقيت در دانش آموزان دختر و پسر پايه اول دبيرستان
    محمدحسن نادری اثر 2018
  48. بررسي نقش ارتباط انساني موجود در بازدهي آموزشي دانش آموزان مقطع ابتدايي با توجه به مباني انسان شناسي در قرآن
    معصومه ستاری 2018
  49. تبيين و نقد معرفت شناسي سازه گرايي شناختي و دلالتهاي آن در تدريس فيزيك پايه اول دبيرستان
    علیرضا صادقی 2018
  50. اثر بخشي روش نمايش خلاق بر مهارتهاي اجتماعي و پرورشي خلاقيت دانش آموزان تيره هوش دوره راهنمايي
    سعید خزاعی ارام 2018
  51. بررسسي و تبين ذهنيت فلسفي از ديدگاه رسميت و بررسي رابطه آن با شيوه هاي تصميم گيري مديران مقطع ابتدايي آموزش و پرورش شهر بجستان در سال تحصيلي 85-1384
    محمدحسن محمدی 2018
  52. دلالتهاي معرفت شناختي سازه گرايي افراطي در تدريس و كاربرد آن در تدريس رياضيات سال اول متوسطه
    سید معاد حسینی ملایی 2018
  53. بررسي تطبيقي سنت و مدرنيته از حيثيت تاثير بر تربيت خانوادگي يا ملاحظه مطالعه موردي در شهر بن
    فرخ نادری بنی 2018
  54. بررسي نسبت بان مادري و زبان رسمي ( فارسي) با توجه به چالش هاي فرهنگي
    ژاله اسدی سیف الدین 2018
  55. بررسي عوامل موثر در پرورش تفكر با تاكيد بر اراءفريره و كاربرد پذيري آن در مقطع راهنمايي
    لهراسب میرعلایی موردی 2018
  56. تحليل برنامه درسي درس جامعه شناسي سال سوم آموزش متوسطه از منظر برنامه درسي پنهان و تعيين ميزان مطابقت ان با پيش فرضهاي مكتب انتقادي
    فاطمه محمدی 2018
  57. اثر بخشي اجراي دوره فلسفه براي كودكان بر خلاقيت دانش آموزان پسر دوم راهنمايي شهر تهران
    وحیدرضا پورتقی 2018
  58. بررسي رابطه بين نگرش معلمان نسبت به خلاقيت دانش آموزان با ميزان خلاقيت دانش آموزان در مقطع ابتدايي شهرستان كهگيلويه
    فرج درست 2018
  59. تحليل تطبيقي محتواي كتاب جديد التاليف علوم و كتاب راهنماي معلم علوم پنجم ابتدايي بر مبناي سازه گرايي شناختي و ارائه راهكارها براي تدريس سازه گرايانه آن
    رضا عبداله زاده 2018
  60. استخراج و صورت بندي اصول زيبايي شناختي تربيت برگرفته از مباني نظري سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و نقد و ارزيابي محتواي كتابهاي پيش دبستاني شهرستانهاي استان تهران بر اساس آن
    علی محمدپور 2018
  61. تاثير پرورش خلاقيت رياضي بر عملكرد رياضي ، باورهاي انگيزش ( خودكار امدي و سودمندي ادراك شده رياضي ) درگيري شناختي و پايداري تحصيلي در درس دانش آموزان دختر پايه سوم راهنمايي
    عفت سادات مهدیزاده 2018
  62. بررسي چالش ها و فرصت هاي آموزش فلسقه به كودكان و رائه الگويي مطلوب برا ي آموزش و پرورش ايران
    فاطمه السادات موسوی 2018
  63. تبيين و برسي حقوق بشر از منظر ژان ژاك روسو و تحليل محتواي كتابهاي مطالعات اجتماعي (مدني) دوره اول متوسطه بر اساس آن
    لیلا اعتمادگلستانی 2018
  64. بررسي نظام مهارت هاي ارتباطي در اسلام و استنتاج راهبردهايي جهت برنامه مهارت هاي زندگي كودكان دوره ابتدايي
    زهره زمانی 2018
  65. بررسي انديشه ريزوماتيك ژيل دلوز و دلالت هاي آن بر پرورش تفكر خلاق
    مرجان صالحی 2018
  66. بررسي دلالتهاي نظريه هوش هاي چند گانه گاردنر در تدريس و ارائه الگو ي تدريس خاص كتاب فيزيك سال اول دوره دوم متوسطه
    محمدرضا کارخیران خوزانی 2018
  67. تحليل مفهوم خلاقيت در دوره پيش دبستاني و بررسي رويكردهاي آموزش پيش دبستاني براساس آن
    شیوا اقایی 2018
  68. تاثير آموزش خود تنظيمي هيجاني بر خلاقيت و كاهش مشكلات رفتاري تيز هوشان با موفقيت تحصيلي پايين
    سمیه ولی زاده 2018
  69. تحليل ماهيت و ويزگي هاي ذهنيت فلسفي و بررسي ذهنيت فلسفي دانشجويان دوره كارشناسي ارشد
    کاوه امیری 2018
  70. بررسي نقش آموزش فرهنگ برتر ايران اسلامي در مواجهه با چالشهاي جهاني شدن
    معصومه لطفی کوشالی 2018
  71. شناسايي موانع آموزش خلاقيت محور در آموزش دوره ابتدايي
    علی اصغر محمدی 2018
  72. بررسي چالشهاي معاصر خانواده ايراني بر مبناي ديدگاه نيل پستمن و ارائه مدلي بومي مبتني بر ويژگي هاي فرهنگ اسلامي - ايراني
    معصومه فراهانی 2018
  73. رابطه بين خلاقيت و اشتغال دانش آموختگان كارشناسي ارشد رشته برنامه ريزي آموزشي دانشگاه تهران
    محبوبه پورحسنی اندوهجردی 2018
  74. آرا‌’ فیلسوفان پست مدرن در باره زبان و دلالتهای آن بر ارتباط کلامی در آموزش و پرورش
    سمانه خلیلی 2018
  75. اثر بخشي آموزش خلاقانه درس هنر بر رشد خلاقيت دانش آموزان دختر سوم ابتدايي شهرستان بيرجند
    سیده زهره محمدزاده 2018
  76. برسي تطبيقي الگوي آموزشي بهمن بيگي و فريره و ارائه طرحي براي آموزش عشاير امروز
    عبدالحسین رحمانی نژاد 2018
  77. تحليل و بررسي موسيقي از منظر آدورنو و دلالت هاي آن در تعليم و تربيت
    علی اسوده 2018
  78. بررسی اهداف کلی اخلاقی مصوب آموزش و پرورش و به کارگیری آنها در کتاب های درسی ( قران ، هدیه های آسمانی ، تعلیمات اجتماعی و فارسی ) دوره ابتدایی
    ولی نجاتی پرواز 2018
  79. ماهيت ارزشيابي و بررسي چالش هاي تبديل ارزشيابي كمي نگر به ارزشيابي كيفي نگر در دوره ابتدايي
    توفیق محمدی 2018