افضل السادات حسینی دهشیری

استاد

تاریخ به‌روزرسانی: 1404/02/26

افضل السادات حسینی دهشیری

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی / مبانی فلسفی و اجتماعی آموزش و پرورش

رساله های دکتری

  1. تبیین و ارزیابی اخلاق از دیدگاه نواندیشان دینی و استنتاج الگوی تربیت اخلاقی
    ماه منیر ایران پور 1403
  2. بررسی اندیشه های تربیتی وایتهد درفلسفه پویش جهت ارائه الگویی از آموزش ویادگیری تفکرمحور بانظر به برنامه فلسفه برای کودکان لیپمن
    شب بو حقگو 1402
  3. تبیین رویکرد معنوی به تربیت دینی و ارائه الگویی برای آن در دوره دوم کودکی بر اساس دیدگاه اسلامی (با تاکید بر آرای علامه طباطبایی)
    یداله اقدامی 1401
  4. بررسی مولفه های تربیتی داستان های مثنوی معنوی و کاربرد آن در تربیت دوره نوجوانی
    اعظم آصف نیا 1401
  5. تبیین مبانی فلسفی تفکر و استلزام های آن در پرورش تفکر از منظر رئالیسم انتقادی باسکار و و ارائه الگویی برای پرورش تفکر در برنامه درسی بر اساس آن
    مهری میرزائی رافع 1400
  6. پدیدارشناسی مفهوم بیلدونگ و نقد پیامدهای آن در نظام تعلیم و تربیت مدرن بر اساس تفکر مارتین هایدگر
    فلورا عسکری زاده 1400
  7. تبیین مفروضه های فلسفی دیدگاه استعاره مفهومی جورج لیکاف و دلالت های آن در آموزش تفکر خلاق
    محمود محمدی 1398
  8. بررسی پیامدهای معرفت شناختی و تربیتی زبان های مفهومی و وجودی و فرصت های زبان حجمی برای برون رفت از این پیامدها
    تحسیم الیاسی 1398
  9. تعامل هنر و خلاقیت در دیدگاه صدر المتالهین و دلالتهای آن در ارائه الگوی تعاملی برای پرورش هنر و خلاقیت
    سید نورالدین محمودی 1396
  10. تبیین رویکرد پدیدار شناسی با تاکید بر آراء مرلوپونتی و بررسی اقتضائات روش شناختی آن در حوزه پژوهشی های تربیتی
    رمضان برخورداری 1396
  11. رویکرد اجتماعی به تربیت اخلاقی بر اساس بررسی دیدگاه های منتخب با توجه به دیدگاه تفسیری علامه طباطبایی (ره)
    مریم قاسمی 1396

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. اثربخشی گفت و گوی فلسفی مبتنی بر نگرش بوم شناختی بر هوش طبیعت گرا و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر پایه ششم
    فاطمه کریم خانی 1403
  2. تبیین و بررسی حقوق بشر از منظر ژان ژاک روسو و تحلیل محتوای کتاب های مطالعات اجتماعی(مدنی) دوره اول متوسطه بر اساس آن
    لیلا اعتماد گلستانی 1403
  3. تاثیر استفاده ازراهبردهای سنجش به عنوان یادگیری بر خلاقیت نوشتاری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی: یک پژوهش روش های آمیخته
    سیده فاطمه کبابیان 1403
  4. تحلیل مفهوم صلح و ارائه برنامه آموزش مبتنی بر آن برای کودکان با تاکید برخلاقیت
    حسین خطیبی روان 1402
  5. پدیدار شناسی مفهوم عدالت آموزش نظام آموزش عالی
    شیما زارع مغاس 1402
  6. تبیین ماهیت یادگیری بازی محور از منظر واقع گرایی سازه گرایانه جهت بکارگیری آن در یادگیری آموزه های قرانی برای کودکان 6 تا 11 سال
    احسان پورقناد 1400
  7. بررسی مفهوم تفکر از دیدگاه هایدگر و دلالت های تربیتی آن در آموزش بزرگسالان
    رضا رئیسی 1400
  8. بررسی امکان ها و فرصت های آفرینشگری هنری برای تربیت رهایی بخش و ارائه محتوای درسی نمونه برای کودکان حاشیه شهر تهران
    صادق کشاورزیان 1399
  9. هویت پیش پارادایمی نظریه های برنامه درسی و تاثیر آن در تنوع و سیال بودن نظریه های برنامه درسی
    رضا حبیبی 1399
  10. بررسی شاخصه های رشد تفکر خلاق در آموزش مبتنی بر بازی مورد خانه بازی معراج
    زهرا اسلامی 1398
  11. تبیین تربیتی مسئولیت پذیری در قرآن و ارزیابی اسناد و فعالیتهای پرورشی بر اساس آن
    فاطمه ابراهیمی 1398
  12. نسبت برنامه درسی رشته متالوژی در هنرستان های فنی و حرفه ای بر مبنای معرفت شناسی حرفه گرایی جدید
    اسداله عابدی کردکندی 1398
  13. بررسی و تبیین نسبت باورهای معرفت شناختی دانشجو-معلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران با جهت گیری های روش تدریس آنان
    روشن احمدی 1397
  14. بررسی مبانی فلسفی نظریه هوش های چند گانه گاردنر و دلالت های آن در پرورش تفکر خلاق
    فاطمه رودکی 1396
  15. تبین و بررسی فرصتهای و چالشهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش با تاکید بر آراء لیوتار
    محمدحسین احمدی 1396
  16. بررسی رابطه توانمند سازی و خلاقیت های آموزشی دبیران دوره راهنمایی مدارس دولتی دخترانه شهر تهران
    مهرانگیز شریف شیخ الاسلامی 1396
  17. صورت بندی هویت انسان مطلوب از دیدگاه افلاطون و نقش تربیت بدنی در تکوین آن
    مرضیه کیا 1396
  18. بررسی مبانی معرفت شناختی پیاژه و نسبت آن در روش های تدرس فعال در مقطع ابتدایی
    معصومه ابراهیمی 1396
  19. بررسی رابطه بین خلاقیت برنامه ریزان آموزشی با عملکرد آنان در مناطق نوزده گانه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران
    مهیار یکتانژادجورشری 1396
  20. بررسی روش گفتگوی سقراطی و نسبت آن با مهارت های یادگیری در دوره ابتدایی
    سیما صابری 1396
  21. بررسی مبانی معرفت شناسی سازه گرایی شناختی و دلالتهای آن بر آموزش علوم تجربی با تاکید بر علوم تجربی دوره ابتدایی
    اصلان مقصودی 1396
  22. تحلیل محوای کتاب پرورشی سال دوم راهنمایی آداب و مهارتهای زندگی با تاکید بر آراء
    فرشته قلی نژاد 1396
  23. بررسی ویژگی های تدریس از دیدگاه شهید ثانی و دلالت های آن در نظام ارزشیابی
    مهرداد سعیدی فرید 1396
  24. بررسی نقش معرفت شناسی ساختن گرایی اجتماعی و یگوتسکی در تسعه تفکر خلاق در مقطع سنی 6-11 سال
    محمدجواد رشیدپور 1396
  25. بررسی ارزشهای اخلاقی دختران دوره متوسطه منطقه 4 تهران بر مبنای فلسفه اخلاق استاد مطهری
    طاهره مجدالدین 1396
  26. نقش عوامل روانشناختی توانمند سازی در ارتقاء خلاقیت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله
    مجید پورخلیل 1396
  27. تبیین و نقد معرفت شناسی سازه گرایی افراطی و دلالتهای آن در تدریس ریاضی پایه سوم ابتدایی
    ایرج صفدری 1396
  28. شناسایی موانع و راه کارهای توسعه کارآفرینی در میان دانش آموختگان هنرهای تجسمی شهر یزد
    حسین مالکی شریفی 1396
  29. تربیتی اخلاقی از منظر کانت و نسبت آن با ارتقاء مهارت های اجتماعی و دلالت های آن در دوره ی متوسطه
    طاهره جلالوند 1396
  30. بررسی رابطه رویاهای خلاق(CID) و بهداشت روان و خلاقیت در بین دانشجویان رشته های هنری و غیرهنری دانشگاه تهران
    آذر آل هاشم 1396
  31. بررسی رابطه برنامه های آموزشی ضمن خدمت با میزان خلاقیت در تدریس معلمان ابتدایی شهر تهران از دیدگاه آن ها در سال تحصیلی ی91-90
    بتول بهرامی 1396
  32. مبانی نظری خلاقیت و بررسی دلالتهای آن بر روشهای تدریس
    احمد پیری گله دار 1396
  33. بررسی مبانی معرفت شناسی خلاقیت از دیدگاه صدر المتالهین و دلالتهای تربیتی آن
    نورالدین محمودی 1396
  34. رابطه ویژگیهای شخصیت با خلاقیت در دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول دخترانه مرند
    زیبنده سهرابی ملا یوسف 1396
  35. تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان برخلاقیت دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی
    فاطمه جهانگیری 1396
  36. تاثیر آموزش خلاقیت بر تفکر خلاق کودکان پیش دبستانی
    نیر زمان زاده خسرقی 1396
  37. بررسی مفهوم ،اصول و روشهای تربیت معنوی با تاکید بر آراء علامه طبا طبائی
    زهرا اشعری 1396
  38. تبین مبانی و روشهای تربیت عاطفی از دیدگاه قران کریم با تاکیدبر نوعدوستی
    فاطمه اسایش 1396
  39. بررسی اهداف و محتوای کتاب آموزش مهارتهای زندگی پایه اول ابتدایی از منظر مبانی ارزش شناختی فلسفه تربیت اسلامی
    سیدجعفر گلسرخی 1396
  40. بررسی کاربرد پذیری هنر در تدریس ریاضی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی ریاضی پایه چهارم دوره ابتدایی با تاکید بر زیبا شناسی کانت
    اذر حسین زاده سوادی 1396
  41. بررسی مبانی خلاقیت در پست مدرنیزم (با تاکید بر آرا، زیرو ) و نسبت آن با برنامه درسی هنر
    داود حاتمی 1396
  42. مرکز پرورش خلاقیت کودکان دبستانی با رویکرد ارتقاء سطح خلاقیت کودکان 7 تا 12 سال
    پرنا راستگو 1396
  43. بررسی شاخص های اخلاق معلمی در نظام ارزشیابی معلمان و تطبیق آن با مبانی فلسفی سند تحول آموزش و پرورش
    میترا شیروانی 1396
  44. بررسی موردی یادگیری مشاکتی در مدارس ابتدای شهر تبریز بر اساس مبانی معرفت شناسی جان دیویی
    داود جداری شاکری 1396
  45. بررسی مبانی تربیت معنوی از دیدگاه دیوید کار و دلالتهای آن در تربیت معنوی در دوره نوجوانی
    نرجس بیطرف حقیقی 1396
  46. تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی بر اساس مهارت های تفکر لیپمن
    محمود زارعی 1396
  47. بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری والدین سبک شناختی با خلاقیت در دانش آموزان دختر و پسر پایه اول دبیرستان
    محمدحسن نادری اثر 1396
  48. بررسی نقش ارتباط انسانی موجود در بازدهی آموزشی دانش آموزان مقطع ابتدایی با توجه به مبانی انسان شناسی در قرآن
    معصومه ستاری 1396
  49. تبیین و نقد معرفت شناسی سازه گرایی شناختی و دلالتهای آن در تدریس فیزیک پایه اول دبیرستان
    علیرضا صادقی 1396
  50. اثر بخشی روش نمایش خلاق بر مهارتهای اجتماعی و پرورشی خلاقیت دانش آموزان تیره هوش دوره راهنمایی
    سعید خزاعی ارام 1396
  51. بررسسی و تبین ذهنیت فلسفی از دیدگاه رسمیت و بررسی رابطه آن با شیوه های تصمیم گیری مدیران مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهر بجستان در سال تحصیلی 85-1384
    محمدحسن محمدی 1396
  52. دلالتهای معرفت شناختی سازه گرایی افراطی در تدریس و کاربرد آن در تدریس ریاضیات سال اول متوسطه
    سید معاد حسینی ملایی 1396
  53. بررسی تطبیقی سنت و مدرنیته از حیثیت تاثیر بر تربیت خانوادگی یا ملاحظه مطالعه موردی در شهر بن
    فرخ نادری بنی 1396
  54. بررسی نسبت بان مادری و زبان رسمی ( فارسی) با توجه به چالش های فرهنگی
    ژاله اسدی سیف الدین 1396
  55. بررسی عوامل موثر در پرورش تفکر با تاکید بر اراءفریره و کاربرد پذیری آن در مقطع راهنمایی
    لهراسب میرعلایی موردی 1396
  56. تحلیل برنامه درسی درس جامعه شناسی سال سوم آموزش متوسطه از منظر برنامه درسی پنهان و تعیین میزان مطابقت ان با پیش فرضهای مکتب انتقادی
    فاطمه محمدی 1396
  57. اثر بخشی اجرای دوره فلسفه برای کودکان بر خلاقیت دانش آموزان پسر دوم راهنمایی شهر تهران
    وحیدرضا پورتقی 1396
  58. بررسی رابطه بین نگرش معلمان نسبت به خلاقیت دانش آموزان با میزان خلاقیت دانش آموزان در مقطع ابتدایی شهرستان کهگیلویه
    فرج درست 1396
  59. تحلیل تطبیقی محتوای کتاب جدید التالیف علوم و کتاب راهنمای معلم علوم پنجم ابتدایی بر مبنای سازه گرایی شناختی و ارائه راهکارها برای تدریس سازه گرایانه آن
    رضا عبداله زاده 1396
  60. استخراج و صورت بندی اصول زیبایی شناختی تربیت برگرفته از مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقد و ارزیابی محتوای کتابهای پیش دبستانی شهرستانهای استان تهران بر اساس آن
    علی محمدپور 1396
  61. تاثیر پرورش خلاقیت ریاضی بر عملکرد ریاضی ، باورهای انگیزش ( خودکار امدی و سودمندی ادراک شده ریاضی ) درگیری شناختی و پایداری تحصیلی در درس دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی
    عفت سادات مهدیزاده 1396
  62. بررسی چالش ها و فرصت های آموزش فلسقه به کودکان و رائه الگویی مطلوب برا ی آموزش و پرورش ایران
    فاطمه السادات موسوی 1396
  63. تبیین و برسی حقوق بشر از منظر ژان ژاک روسو و تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی (مدنی) دوره اول متوسطه بر اساس آن
    لیلا اعتمادگلستانی 1396
  64. بررسی نظام مهارت های ارتباطی در اسلام و استنتاج راهبردهایی جهت برنامه مهارت های زندگی کودکان دوره ابتدایی
    زهره زمانی 1396
  65. بررسی اندیشه ریزوماتیک ژیل دلوز و دلالت های آن بر پرورش تفکر خلاق
    مرجان صالحی 1396
  66. بررسی دلالتهای نظریه هوش های چند گانه گاردنر در تدریس و ارائه الگو ی تدریس خاص کتاب فیزیک سال اول دوره دوم متوسطه
    محمدرضا کارخیران خوزانی 1396
  67. تحلیل مفهوم خلاقیت در دوره پیش دبستانی و بررسی رویکردهای آموزش پیش دبستانی براساس آن
    شیوا اقایی 1396
  68. تاثیر آموزش خود تنظیمی هیجانی بر خلاقیت و کاهش مشکلات رفتاری تیز هوشان با موفقیت تحصیلی پایین
    سمیه ولی زاده 1396
  69. تحلیل ماهیت و ویزگی های ذهنیت فلسفی و بررسی ذهنیت فلسفی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد
    کاوه امیری 1396
  70. بررسی نقش آموزش فرهنگ برتر ایران اسلامی در مواجهه با چالشهای جهانی شدن
    معصومه لطفی کوشالی 1396
  71. شناسایی موانع آموزش خلاقیت محور در آموزش دوره ابتدایی
    علی اصغر محمدی 1396
  72. بررسی چالشهای معاصر خانواده ایرانی بر مبنای دیدگاه نیل پستمن و ارائه مدلی بومی مبتنی بر ویژگی های فرهنگ اسلامی - ایرانی
    معصومه فراهانی 1396
  73. رابطه بین خلاقیت و اشتغال دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهران
    محبوبه پورحسنی اندوهجردی 1396
  74. آرا‌’ فیلسوفان پست مدرن در باره زبان و دلالتهای آن بر ارتباط کلامی در آموزش و پرورش
    سمانه خلیلی 1396
  75. اثر بخشی آموزش خلاقانه درس هنر بر رشد خلاقیت دانش آموزان دختر سوم ابتدایی شهرستان بیرجند
    سیده زهره محمدزاده 1396
  76. برسی تطبیقی الگوی آموزشی بهمن بیگی و فریره و ارائه طرحی برای آموزش عشایر امروز
    عبدالحسین رحمانی نژاد 1396
  77. تحلیل و بررسی موسیقی از منظر آدورنو و دلالت های آن در تعلیم و تربیت
    علی اسوده 1396
  78. بررسی اهداف کلی اخلاقی مصوب آموزش و پرورش و به کارگیری آنها در کتاب های درسی ( قران ، هدیه های آسمانی ، تعلیمات اجتماعی و فارسی ) دوره ابتدایی
    ولی نجاتی پرواز 1396
  79. ماهیت ارزشیابی و بررسی چالش های تبدیل ارزشیابی کمی نگر به ارزشیابی کیفی نگر در دوره ابتدایی
    توفیق محمدی 1396