Marzieh Dehghani

Associate Professor

Update: 2025-05-02

Marzieh Dehghani

Faculty of Psychology and Education / روشها و برنامه ريزي آموزشي درسي

P.H.D dissertations

  1. ساخت ابزاری میزان شده برای سنجش کیفیت بازخوردهای کلاسی در دانشگاه تهران
    سپیده خلیلی 2025
  2. طراحی برنامه درسی ریاضی پایه سوم ابتدایی مبتنی بر بازی وار سازی و بررسی اثر گذاری آن در یادگیری دانش آموزان
    مرضیه عباس پور 2025
  3. شناسایی ابعاد و مؤلفه های شایستگی دیجیتال معلمان و الزامات آن در بهبود کیفیت تدریس
    شیوا صالحی 2024
  4. طراحی و اعتباریابی بوم ایده برای بهبود مهارت‌های ایده جویی دانش آموزان، متناسب با برنامه درسی دوره ابتدایی
    مرجان سجودی 2024
  5. ساخت ابزاری برای سنجش آمادگی معلمی در دوره ابتدایی
    مهدی قربانخانی 2024
  6. طراحي و اعتبار بخشي چارچوب برنامه درسي پيش از دبستان بر مبناي رويكرد شناختي
    فریبرز محمدی فارسانی 2023
  7. مقایسه روایت‌های سه گانه ذی‌نفعان از برنامه درسی تجربه شده دوره ابتدایی با نظر به استعاره تربیتی سفر
    فاطمه السادات بیطرفان 2023
  8. تدوین چارچوب فرایند یاددهی و یادگیری مطلوب دوره ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی"
    فرزانه تاری 2023
  9. ساخت و میزان کردن ابزاری برای اندازه گیری فرهنگ کیفیت و ارزشیابی در آموزش عالی: یک پژوهش آمیخته»
    مرتضی مالمیر 2023
  10. مفهوم پردازی تفکر مستقل بر دانش آموزان دوره متوسطه و طراحی چارچوبی برای تدوین برنامه درسی آن
    جمال معمرحور 2022
  11. ارائه چارچوبی برای تدوین برنامه درسی سواد فرهنگی دانش آموزان دوره متوسطه
    فاروق خاکزاد 2021
  12. طراحی الگوی اجرای برنامه درسی کار و فناوری مبتنی بر تفکر طراحی در دوره متوسطه اول
    زهرا ابوالحسنی 2021
  13. شناسایی و اعتباریابی چارچوب صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی مناطق دوزبانه
    رقیه شکراللهی گللرتقی 2020
  14. طراحي و اعتبار بخشي برنامه درسي تربيت معلم بر مبناي نظريه شناخت موقعيتي
    عرفانه قاسم پورخوشرودی 2019
  15. طراحی مدل کاهش ضایعات برنامه درسی در آموزش فنی و حرفه ای
    رضاعلی طرخان 2019
  16. طراحي و اعتبار يابي الگوي مطلوب برنامه درسي توسعه حرفه اي اعضاي هيت علمي دانشكده هاي علو م پايه ، فني - مهندسي و رياضيات (STEM) در دانشگاه فردوسي مشهد
    صادق زارع صفت 2018
  17. طراحي و اعتبار يابي چارچوب برنامه درسي آموزش كارآفريني در قلمرو رشته هاي كارشناسي علوم اجتماعي و رفتاري بر مبناي رويكرد شايستگي محور
    احمد ملکی پور 2018

Master Theses

  1. مقایسه ی دیدگاه معلمان در میزان بروز ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی شهر تهران
    زهره خمارباقی 2025
  2. واکاوی ادراک معلمان از نقش های جنسیتی یادگیرندگان مدارس مختلط ابتدایی در اجرای برنامه درسی.
    الناز علی نیامقدم 2024
  3. واکاوی ادراک معلمان و مدیران از چالش ها و فرصت های آموزشی و تربیتی محیط های یادگیری چندفرهنگی دوره ابتدایی و ارائه راهکارهایی بر اساس آن
    وحید پوراصفهانی 2024
  4. واکاوی عوامل و تبعات سوگیری در بیش برآورد عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در استان کرمانشاه
    افشین ادیب منش 2024
  5. آسیب شناسی نظام سنجش کلاسی دانشجویان در دانشگاه تهران: یک پژوهش چند روشی
    محمدمتین عمرائی 2024
  6. مقایسه اثربخشی فن شش کلاه تفکر و آموزش فلسفه برای کودکان بر مهارت تفکر انتقادی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
    الهام رامشینی 2024
  7. نقش برنامه درسی در ایجاد فشارزاهای تحصیلی، اشتیاق تحصیلی از منظر دانش آموزان و معلمان: یک مطالعه پدیدار شناختی
    منصوره آقابک 2024
  8. رابطه درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 95-94
    صبا سروی 2023
  9. واکاوی تجربه مربی و والدین از نقش یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت های اجتماعی نوآموزان دوره ی پیش دبستانی: مطالعه ای پدیدارشناسی
    معصومه پورشعبان شهرستانی 2023
  10. شناسایی و مقایسه ی ادراک معلمان و دانش آموزان دوره ی ابتدایی از ویژگی های معلم مطلوب، مطالعه ای به روش پدیدارشناسی
    نفیسه مافی 2023
  11. روایت مهاجرت علمی؛ روایت پژوهی تجارب زیسته دانشجویان دختر تغییر رشته‌ای از مهندسی و علوم پایه به علوم‌تربیتی و روانشناسی»
    نازنین اقایی 2023
  12. ارزشیابی عملکرد معلمان ابتدایی چندپایه شهرستان بجنورد در استفاده از رویکرد سنجش به مثابه یادگیری
    فاطمه رضائی 2022
  13. ارزشیابی عملکرد معلمان بر اساس پرورش کُنش نقادانه در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
    مهسا مجد 2022
  14. واکاوی ادراک معلمان، والدین و دانش‌آموزان از اجرای ارزشیابی کیفی - توصیفی در آموزش مجازی
    الهام عظیمی پورچلانسفلی 2022
  15. روایت‌های آموزگاران چندپایه ابتدایی مناطق روستایی استان تهران از کلاس‌های درسشان
    خاتون علی پور 2022
  16. تجربه زیسته معلمان بازنشسته مقطع ابتدایی از بکارگیری مجدد آن‌ها در آموزش و پرورش و بررسی پیامدهای آن
    سیده رضوانه ابراهیمی 2022
  17. روایت پژوهی آموزش فرهنگ ایران و جهان؛ موزه عروسک ها
    نیلوفر سعیدی 2022
  18. شناسایی رفتارهای معلمان محبوب و نامحبوب بر مبنای تجارب زیسته ی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ایذه
    موسی خواجوی 2022
  19. رویکردی آمیخته در شناسایی آسیب های فرایند هدایت تحصیلی-شغلی دانشجویان دانشگاه تهران
    سوگل یزدان خو 2021
  20. تحلیل ادراک دانشجویان از مفهوم یادگیری زائد و پیامدهای آن در رشته علوم تربیتی
    محمد فتاحی 2021
  21. بررسی مفهوم تفکر از دیدگاه هایدگر و دلالت های تربیتی آن در آموزش بزرگسالان
    رضا رئیسی 2021
  22. روایت پژوهی تجارب زیسته معلمان بازنشسته شهر تهران در انتقال تجارب حرفه ای خود
    سارا نصیری 2021
  23. مطالعه تطبیقی آموزش تفکر نقادانه در کتاب‌های درسی پایه سوم ابتدایی کشورهای ژاپن و ایران
    نرگس چگینی 2021
  24. تاثیر بازی های گروهی بر قضاوت اخلاقی و شادکامی مدرسه ای دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی
    صبا صفریان علی آبادی 2021
  25. رابطه بین سبک های یادگیری دانش آموزان و روش تدریس معلمان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه
    مطهره اکرمی مغستان 2021
  26. روایت پژوهی تجارب زیسته معلمان سال اولی
    مینا شفقی زاده 2021
  27. بررسی علل و پیامدهای افت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
    سودابه شکری 2020
  28. مقایسه میزان افت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با سایر دانشجویان
    سعیده شورابی 2020
  29. میزان انطباق اجرای برنامه درسی دوره پیش دبستان با چارچوب مصوب دوره پیش دبستان ، منطقه 2 استان تهران
    یلدا سلیمان زاده 2020
  30. تاثير روش هاي تقويت عملكردي در بهبود املاي دانش آموزان پايه سوم
    مرضیه عباس پور 2020
  31. شناسایی ایدئولوژی های برنامه درسی معلمان ابتدایی شهرستان کرج و ارتباط آن با کارآمدی تدریس آنان
    سکینه باقری پوستکلائی 2020
  32. واکاوی ادراک دانشجویان دانشجویان دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی از دانشکده مطلوب
    سیدعارف فاطمی 2020
  33. مقايسه بين دانش معلمان ماده 28 و فارغ التحصيلان دانشگاه فرهنگيان بر اساس مدل TRACK
    افسانه قدیمی آغبلاغ 2020
  34. ارزشيابي اثر بخشي دوره هاي آموزش ضمن خدمت الكترونيكي معلمان آموزش و پرورش ناحيه 1 كرج بر اساس مدل انتقالي هالتون
    ویدا خونساری 2020
  35. شناسايي علل و پيامدهاي كاهش رفتار مسئوليت پذيرانه دانش آموزان دوره دوم ابتدايي ، در شهر تهران
    مریم نصیری پور 2019
  36. بررسي ميزان اثر بخشي قصه گويي خلاق بر بهبود خلاقيت كودكان پيش دبستاني
    مریم بهمیی 2019
  37. ساخت و رواسازي روبر يك براي سنجش كيفيت تكاليف درسي مطالعات اجتماعي در نظام آموزش ابتدايي
    مریم نوروزی داینی 2019
  38. تحليل محتواي كتاب هاي درسي سال نهم از منظر توجه به سواد اقتصادي
    محسن عرفان پور 2019
  39. ارزشيابي كيفيت خدمات واحد آموزش شركت خطوط لوله و مخابرات نفت بر اساس مدل سركوال
    ماهنوش مهدی 2019
  40. رابطه سواد اطلاعاتي و مديريت دانش با عملكرد تحصيلي دانشجويان دانشگاه لرستان
    فریده مرادی 2019
  41. ارزشيابي كيفيت برنامه هاي تربيت شهروندي دوره اول آموزش متوسطه
    فروتن باقری 2018
  42. آسيب شناسي مديريت زمان در ارتباط با نقش يادگيرنده در عملكرد تحصيلي دانشجويان دانشگاه تهران
    شیوا صالحی 2018
  43. تحليل محتواي كتب دوره اول متوسطه بر اساس شاخص هاي كارآفريني
    الهام شهریاری سرحدی 2018
  44. واكاوي مشاركت هاي والدين در مدارس متوسطه
    احمد زارعی 2018
  45. بررسي رابطه درگيري تحصيلي و عملكرد تحصيلي در بين دانشجويان دانشكده فني دانشگاه تهران
    صبا سروی 2018
  46. تحليل محتواي كتاب علوم تجربي پايه ششم ابتدايي از منظر درگيري تحصيلي
    فاطمه گلرخی 2018
  47. ارتباط سطوح مختلف تحصيلي با رفتار رانندگي در بين رانندگان تصادفي و غير تصادفي منطقه 6 تهران
    شهربانو خسروی کامی 2018
  48. بررسي ديدگاه معلمان در خصوص وضعيت صلاحيت هاي حرفه اي معلمان ابتدايي شهر تهران
    زینب مقدسی 2018
  49. طراحي و اعتبار بخشي برنامه درسي كارشناسي ارشد رشته آموزش و بهسازي منابع انساني در دانشگاه تهران
    فریده رحمانی اذر 2018
  50. بررسي ميزان تطابق محتواي كتاب هاي درسي علوم تجربي دوره ابتدايي با اهداف مصوب برنامه درسي
    محمد بخشی 2018
  51. بررسي نقش فن آوري اطلاعات در يادگيري دانشجويان دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي و دانشكده فني دانشگاه تهران : برنامه درسي پنهان
    فاطمه میررضایی 2018
  52. بررسي ميزان رابطه تفكر انتقادي و خلاقيت معلمان دوره ابتدايي و رابطه آنها با سبك ترجيحي تدريس معلمان شهرستان نقده
    جواد حاجی زاده 2018
  53. ارزشيابي برنامه درسي دوره فني و حرف هاي شهرستان زاهدان در سال تحصيلي 94-93
    عقیل سرگلزایی 2018
  54. اثر بخشي آموزش مهارت حل مسئله برخودكار آمدي عمومي و شيوه فرزند پروري والدين
    محمد نوروزنژادقادی 2018
  55. رابطه هوش معنوي و خودكار آمدي با سبك تدريس در معلمان ابتدايي شهرستان رودبار در سال تحصيلي 93-92
    شیما برهانی برسری 2018
  56. بررسي ميزان رضايت مندي كاركنان از برنامه آموزش كاركنان دانشگاه علوم پزشكي ايران بر اساس مدل سنجش خدمات مشتري سروكوال
    راحله شیرخانی 2018
  57. ارزشيابي دوره هاي ضمن خدمت معلمان تربيت بدني مقطع ابتدايي شهر قزوين بر اساس الگوي سيب
    عارفه نیاقیها 2018
  58. امكان سنجي بين المللي شدن دانشگاه علوم پزشكي تهران از ديدگاه اعضاي هيات علمي و دانشجويان اين دانشگاه
    زینب دانشگر 2018
  59. بررسي رابطه باورهاي فراشناختي و خودكار آمدي معلمان دوره ابتدايي شهرستان با صلاحيت هاي حرفه اي آنان
    سعید اسلام دوست 2018
  60. رابطه آن با ميزان برخورداري معلمان از مهارتهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات با كاربرد روش هاي تدريس فعال توسط آنان
    عشرت پرپنجی 2018
  61. ارائه برنامه آموزش درس رياضي به دانش آموزان چند پايه ابتدايي بر اساس يادگيري مشاركتي
    علی نعمتی دمقی 2018
  62. مقايسه روش هاي تدريس رياضي مبتني بر نتايج تيمز 2011 در بين كشورهاي با رتبه بالا و پايين تر از ميانگين بين المللي
    الهام تقی ابادی 2018
  63. شناسايي برنامه درسي زايد از ديدگاه دبيران و دانش آموزان دوره دوم متوسطه
    زهره ایروانی 2018
  64. مقايسه مهارت هاي اجتماعي و خلاقيت كودكان آموزش ديده به روش مونته سوري با كودكان آموزش ديده به روش عادي در دوره پيش دبستان
    حدیثه ادهمی صیادمحله 2018
  65. بررسي عوامل موثر بر انتخاب استاد راهنما در ميان دانشجويان كارشناسي ارشد دانشكده هاي حقوق و علوم سياسي و مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه تهران
    عطیه جمشیدی 2018
  66. بررسي اثر بخشي شركت در كلاس هاي آموزش بزرگسالان (يوگا) بر سلامت رواني و اميد به زندگي در رنان شاغل و خانه دار شهر كرمانشاه
    سوسن قربانی 2018
  67. بررسي وضعيت استفاده معلمان از وسايل و رسانه هاي آموزشي در فرايند ياددهي - يادگيري مدارس مقطع ابتدايي استان قم
    مهدی قزاقی 2018
  68. نقش واسطه اي سبك هاي يادگيري در رابطه اهداف پيشرفت و سودمندي ادارك شده با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان سال سوم متوسطه ي دوم شهرستان چالدران
    وحید داداش زاده 2018
  69. بررسي نقش فناوري اطلاعات در يادگيري دانش آموزان دختر منطقه 8 دوره متوسطه شهر تهران :برنامه درسي پنهان
    شهرزاد صفاری 2018
  70. بررسي ميزان رضايت دانشجويان كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكتري از برنامه آموزش دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران بر اساس مدل سنجش خدمات مشتري سروكوال
    زهره دوستاربخشایش 2018
  71. بررسي ميزان تطابق محتواي كتاب هاي فرهنگ دوره متوسطه اول با محوريت اهداف پنجگانه مصوب درس هنر و نظرا ت دبيران درباره كتب فوق الذكر
    زهرا جوادی 2018
  72. اثر بخشي آموزش علوم به روش نقشه هاي مفهومي در مقايسه با روش سنتي در عملكرد تحصيلي پايه اول متوسطه اول شهرستان اليگودرز
    حمید محمودی 2018
  73. ارزشيابي از برنامه پنج ساله سواد آموزي در سال هاي 90 تا 92 بر اساس مدل ارزشيابي هاموند
    مرضیه رجبی 2018
  74. بررسي تبيين وضعيت موجود آموزش معلمان استان كهكلويه و بوير احمد بر اساس مدلSWOT و ارائه استراتژي هاي و برنامه هاي آينده
    مصطفی باقریان فر 2018
  75. بررسي تاثير آموزش درس تفكر و پژوهش با روش هاي مشاركتي ،بديعه پردازي و سنتي بر خلاقيت و سازگاري اجتماعي دانش آموزان پايه ششم ابتدايي شهرستان پيرانشهر
    فاروق خاکزاد 2018
  76. بررسي رابطه فلسفي و سلامت رواني با كيفيت زندگي كاري در معلمان متوسطه
    صادق رضایی 2018
  77. شناسايي عوامل انگيزش ادامه تحصيل فرهنگيان در مقطع كارشناسي ارشد : بررسي موردي شهرستان تربت جام
    سعید پهلوان عظیمی 2018
  78. تحليل محتواي كتب درسي دوره ابتدايي از نظر ميزان توجه به سواد تغذيه
    زینب ترک 2018
  79. مقايسه برنامه درسي قصد تفكر و سبك زندگي پايه هفتم و هشتم با برنامه درسي اجرا شده و كسب شده
    منصوره اسماعیلی 2018
  80. تحليل محتواي كتاب هاي درسي دوره اول متوسطه از نظر ميزان توجه به سواد تغذيه
    اروند ایوب الله 2018
  81. مقايسه پيشرفت تحصيلي و نگرش تحصيلي دانش آموزان پايه ششم ابتدايي معلمان آموزش ديده دوره هاي درس پژوهي با معلمان آموزش نديده
    صدیقه پناهی الوند 2018
  82. بازنمايي تجربه زيسته معلمان از دو شغله بودن عوامل و پيامدهاي آن
    علی اکبر محمدعلی خانی 2018