مرضیه دهقانی

دانشیار

تاریخ به‌روزرسانی: 1404/02/12

مرضیه دهقانی

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی / روشها و برنامه ریزی آموزشی درسی

رساله های دکتری

  1. ساخت ابزاری میزان شده برای سنجش کیفیت بازخوردهای کلاسی در دانشگاه تهران
    سپیده خلیلی 1404
  2. طراحی برنامه درسی ریاضی پایه سوم ابتدایی مبتنی بر بازی وار سازی و بررسی اثر گذاری آن در یادگیری دانش آموزان
    مرضیه عباس پور 1403
  3. شناسایی ابعاد و مولفه های شایستگی دیجیتال معلمان و الزامات آن در بهبود کیفیت تدریس
    شیوا صالحی 1403
  4. طراحی و اعتباریابی بوم ایده برای بهبود مهارت‌های ایده جویی دانش آموزان، متناسب با برنامه درسی دوره ابتدایی
    مرجان سجودی 1402
  5. ساخت ابزاری برای سنجش آمادگی معلمی در دوره ابتدایی
    مهدی قربانخانی 1402
  6. طراحی و اعتبار بخشی چارچوب برنامه درسی پیش از دبستان بر مبنای رویکرد شناختی
    فریبرز محمدی فارسانی 1402
  7. مقایسه روایت‌های سه گانه ذی‌نفعان از برنامه درسی تجربه شده دوره ابتدایی با نظر به استعاره تربیتی سفر
    فاطمه السادات بیطرفان 1402
  8. تدوین چارچوب فرایند یاددهی و یادگیری مطلوب دوره ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی"
    فرزانه تاری 1402
  9. ساخت و میزان کردن ابزاری برای اندازه گیری فرهنگ کیفیت و ارزشیابی در آموزش عالی: یک پژوهش آمیخته»
    مرتضی مالمیر 1402
  10. مفهوم پردازی تفکر مستقل بر دانش آموزان دوره متوسطه و طراحی چارچوبی برای تدوین برنامه درسی آن
    جمال معمرحور 1401
  11. ارائه چارچوبی برای تدوین برنامه درسی سواد فرهنگی دانش آموزان دوره متوسطه
    فاروق خاکزاد 1400
  12. طراحی الگوی اجرای برنامه درسی کار و فناوری مبتنی بر تفکر طراحی در دوره متوسطه اول
    زهرا ابوالحسنی 1400
  13. شناسایی و اعتباریابی چارچوب صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی مناطق دوزبانه
    رقیه شکراللهی گللرتقی 1399
  14. طراحی و اعتبار بخشی برنامه درسی تربیت معلم بر مبنای نظریه شناخت موقعیتی
    عرفانه قاسم پورخوشرودی 1398
  15. طراحی مدل کاهش ضایعات برنامه درسی در آموزش فنی و حرفه ای
    رضاعلی طرخان 1398
  16. طراحی و اعتبار یابی الگوی مطلوب برنامه درسی توسعه حرفه ای اعضای هیت علمی دانشکده های علو م پایه ، فنی - مهندسی و ریاضیات (STEM) در دانشگاه فردوسی مشهد
    صادق زارع صفت 1397
  17. طراحی و اعتبار یابی چارچوب برنامه درسی آموزش کارآفرینی در قلمرو رشته های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری بر مبنای رویکرد شایستگی محور
    احمد ملکی پور 1397

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. مقایسه ی دیدگاه معلمان در میزان بروز ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی شهر تهران
    زهره خمارباقی 1404
  2. واکاوی ادراک معلمان از نقش های جنسیتی یادگیرندگان مدارس مختلط ابتدایی در اجرای برنامه درسی.
    الناز علی نیامقدم 1403
  3. واکاوی ادراک معلمان و مدیران از چالش ها و فرصت های آموزشی و تربیتی محیط های یادگیری چندفرهنگی دوره ابتدایی و ارائه راهکارهایی بر اساس آن
    وحید پوراصفهانی 1403
  4. واکاوی عوامل و تبعات سوگیری در بیش برآورد عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در استان کرمانشاه
    افشین ادیب منش 1403
  5. آسیب شناسی نظام سنجش کلاسی دانشجویان در دانشگاه تهران: یک پژوهش چند روشی
    محمدمتین عمرائی 1403
  6. مقایسه اثربخشی فن شش کلاه تفکر و آموزش فلسفه برای کودکان بر مهارت تفکر انتقادی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
    الهام رامشینی 1402
  7. نقش برنامه درسی در ایجاد فشارزاهای تحصیلی، اشتیاق تحصیلی از منظر دانش آموزان و معلمان: یک مطالعه پدیدار شناختی
    منصوره آقابک 1402
  8. رابطه درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 95-94
    صبا سروی 1402
  9. واکاوی تجربه مربی و والدین از نقش یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت های اجتماعی نوآموزان دوره ی پیش دبستانی: مطالعه ای پدیدارشناسی
    معصومه پورشعبان شهرستانی 1402
  10. شناسایی و مقایسه ی ادراک معلمان و دانش آموزان دوره ی ابتدایی از ویژگی های معلم مطلوب، مطالعه ای به روش پدیدارشناسی
    نفیسه مافی 1402
  11. روایت مهاجرت علمی؛ روایت پژوهی تجارب زیسته دانشجویان دختر تغییر رشته‌ای از مهندسی و علوم پایه به علوم‌تربیتی و روانشناسی»
    نازنین اقایی 1402
  12. ارزشیابی عملکرد معلمان ابتدایی چندپایه شهرستان بجنورد در استفاده از رویکرد سنجش به مثابه یادگیری
    فاطمه رضائی 1401
  13. ارزشیابی عملکرد معلمان بر اساس پرورش کُنش نقادانه در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
    مهسا مجد 1401
  14. واکاوی ادراک معلمان، والدین و دانش‌آموزان از اجرای ارزشیابی کیفی - توصیفی در آموزش مجازی
    الهام عظیمی پورچلانسفلی 1401
  15. روایت‌های آموزگاران چندپایه ابتدایی مناطق روستایی استان تهران از کلاس‌های درسشان
    خاتون علی پور 1401
  16. تجربه زیسته معلمان بازنشسته مقطع ابتدایی از بکارگیری مجدد آن‌ها در آموزش و پرورش و بررسی پیامدهای آن
    سیده رضوانه ابراهیمی 1401
  17. روایت پژوهی آموزش فرهنگ ایران و جهان؛ موزه عروسک ها
    نیلوفر سعیدی 1401
  18. شناسایی رفتارهای معلمان محبوب و نامحبوب بر مبنای تجارب زیسته ی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ایذه
    موسی خواجوی 1401
  19. رویکردی آمیخته در شناسایی آسیب های فرایند هدایت تحصیلی-شغلی دانشجویان دانشگاه تهران
    سوگل یزدان خو 1400
  20. تحلیل ادراک دانشجویان از مفهوم یادگیری زائد و پیامدهای آن در رشته علوم تربیتی
    محمد فتاحی 1400
  21. بررسی مفهوم تفکر از دیدگاه هایدگر و دلالت های تربیتی آن در آموزش بزرگسالان
    رضا رئیسی 1400
  22. روایت پژوهی تجارب زیسته معلمان بازنشسته شهر تهران در انتقال تجارب حرفه ای خود
    سارا نصیری 1400
  23. مطالعه تطبیقی آموزش تفکر نقادانه در کتاب‌های درسی پایه سوم ابتدایی کشورهای ژاپن و ایران
    نرگس چگینی 1400
  24. تاثیر بازی های گروهی بر قضاوت اخلاقی و شادکامی مدرسه ای دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی
    صبا صفریان علی آبادی 1400
  25. رابطه بین سبک های یادگیری دانش آموزان و روش تدریس معلمان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه
    مطهره اکرمی مغستان 1400
  26. روایت پژوهی تجارب زیسته معلمان سال اولی
    مینا شفقی زاده 1399
  27. بررسی علل و پیامدهای افت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
    سودابه شکری 1399
  28. مقایسه میزان افت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با سایر دانشجویان
    سعیده شورابی 1399
  29. میزان انطباق اجرای برنامه درسی دوره پیش دبستان با چارچوب مصوب دوره پیش دبستان ، منطقه 2 استان تهران
    یلدا سلیمان زاده 1399
  30. تاثیر روش های تقویت عملکردی در بهبود املای دانش آموزان پایه سوم
    مرضیه عباس پور 1398
  31. شناسایی ایدئولوژی های برنامه درسی معلمان ابتدایی شهرستان کرج و ارتباط آن با کارآمدی تدریس آنان
    سکینه باقری پوستکلائی 1398
  32. واکاوی ادراک دانشجویان دانشجویان دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی از دانشکده مطلوب
    سیدعارف فاطمی 1398
  33. مقایسه بین دانش معلمان ماده 28 و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل TRACK
    افسانه قدیمی آغبلاغ 1398
  34. ارزشیابی اثر بخشی دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیکی معلمان آموزش و پرورش ناحیه 1 کرج بر اساس مدل انتقالی هالتون
    ویدا خونساری 1398
  35. شناسایی علل و پیامدهای کاهش رفتار مسئولیت پذیرانه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ، در شهر تهران
    مریم نصیری پور 1398
  36. بررسی میزان اثر بخشی قصه گویی خلاق بر بهبود خلاقیت کودکان پیش دبستانی
    مریم بهمیی 1398
  37. ساخت و رواسازی روبر یک برای سنجش کیفیت تکالیف درسی مطالعات اجتماعی در نظام آموزش ابتدایی
    مریم نوروزی داینی 1398
  38. تحلیل محتوای کتاب های درسی سال نهم از منظر توجه به سواد اقتصادی
    محسن عرفان پور 1398
  39. ارزشیابی کیفیت خدمات واحد آموزش شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت بر اساس مدل سرکوال
    ماهنوش مهدی 1398
  40. رابطه سواد اطلاعاتی و مدیریت دانش با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه لرستان
    فریده مرادی 1397
  41. ارزشیابی کیفیت برنامه های تربیت شهروندی دوره اول آموزش متوسطه
    فروتن باقری 1397
  42. آسیب شناسی مدیریت زمان در ارتباط با نقش یادگیرنده در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه تهران
    شیوا صالحی 1397
  43. تحلیل محتوای کتب دوره اول متوسطه بر اساس شاخص های کارآفرینی
    الهام شهریاری سرحدی 1397
  44. واکاوی مشارکت های والدین در مدارس متوسطه
    احمد زارعی 1396
  45. بررسی رابطه درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران
    صبا سروی 1396
  46. تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی از منظر درگیری تحصیلی
    فاطمه گلرخی 1396
  47. ارتباط سطوح مختلف تحصیلی با رفتار رانندگی در بین رانندگان تصادفی و غیر تصادفی منطقه 6 تهران
    شهربانو خسروی کامی 1396
  48. بررسی دیدگاه معلمان در خصوص وضعیت صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی شهر تهران
    زینب مقدسی 1396
  49. طراحی و اعتبار بخشی برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته آموزش و بهسازی منابع انسانی در دانشگاه تهران
    فریده رحمانی اذر 1396
  50. بررسی میزان تطابق محتوای کتاب های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی با اهداف مصوب برنامه درسی
    محمد بخشی 1396
  51. بررسی نقش فن آوری اطلاعات در یادگیری دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و دانشکده فنی دانشگاه تهران : برنامه درسی پنهان
    فاطمه میررضایی 1396
  52. بررسی میزان رابطه تفکر انتقادی و خلاقیت معلمان دوره ابتدایی و رابطه آنها با سبک ترجیحی تدریس معلمان شهرستان نقده
    جواد حاجی زاده 1396
  53. ارزشیابی برنامه درسی دوره فنی و حرف های شهرستان زاهدان در سال تحصیلی 94-93
    عقیل سرگلزایی 1396
  54. اثر بخشی آموزش مهارت حل مسئله برخودکار آمدی عمومی و شیوه فرزند پروری والدین
    محمد نوروزنژادقادی 1396
  55. رابطه هوش معنوی و خودکار آمدی با سبک تدریس در معلمان ابتدایی شهرستان رودبار در سال تحصیلی 93-92
    شیما برهانی برسری 1396
  56. بررسی میزان رضایت مندی کارکنان از برنامه آموزش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس مدل سنجش خدمات مشتری سروکوال
    راحله شیرخانی 1396
  57. ارزشیابی دوره های ضمن خدمت معلمان تربیت بدنی مقطع ابتدایی شهر قزوین بر اساس الگوی سیب
    عارفه نیاقیها 1396
  58. امکان سنجی بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه
    زینب دانشگر 1396
  59. بررسی رابطه باورهای فراشناختی و خودکار آمدی معلمان دوره ابتدایی شهرستان با صلاحیت های حرفه ای آنان
    سعید اسلام دوست 1396
  60. رابطه آن با میزان برخورداری معلمان از مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات با کاربرد روش های تدریس فعال توسط آنان
    عشرت پرپنجی 1396
  61. ارائه برنامه آموزش درس ریاضی به دانش آموزان چند پایه ابتدایی بر اساس یادگیری مشارکتی
    علی نعمتی دمقی 1396
  62. مقایسه روش های تدریس ریاضی مبتنی بر نتایج تیمز 2011 در بین کشورهای با رتبه بالا و پایین تر از میانگین بین المللی
    الهام تقی ابادی 1396
  63. شناسایی برنامه درسی زاید از دیدگاه دبیران و دانش آموزان دوره دوم متوسطه
    زهره ایروانی 1396
  64. مقایسه مهارت های اجتماعی و خلاقیت کودکان آموزش دیده به روش مونته سوری با کودکان آموزش دیده به روش عادی در دوره پیش دبستان
    حدیثه ادهمی صیادمحله 1396
  65. بررسی عوامل موثر بر انتخاب استاد راهنما در میان دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده های حقوق و علوم سیاسی و مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران
    عطیه جمشیدی 1396
  66. بررسی اثر بخشی شرکت در کلاس های آموزش بزرگسالان (یوگا) بر سلامت روانی و امید به زندگی در رنان شاغل و خانه دار شهر کرمانشاه
    سوسن قربانی 1396
  67. بررسی وضعیت استفاده معلمان از وسایل و رسانه های آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری مدارس مقطع ابتدایی استان قم
    مهدی قزاقی 1396
  68. نقش واسطه ای سبک های یادگیری در رابطه اهداف پیشرفت و سودمندی ادارک شده با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه ی دوم شهرستان چالدران
    وحید داداش زاده 1396
  69. بررسی نقش فناوری اطلاعات در یادگیری دانش آموزان دختر منطقه 8 دوره متوسطه شهر تهران :برنامه درسی پنهان
    شهرزاد صفاری 1396
  70. بررسی میزان رضایت دانشجویان کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری از برنامه آموزش دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بر اساس مدل سنجش خدمات مشتری سروکوال
    زهره دوستاربخشایش 1396
  71. بررسی میزان تطابق محتوای کتاب های فرهنگ دوره متوسطه اول با محوریت اهداف پنجگانه مصوب درس هنر و نظرا ت دبیران درباره کتب فوق الذکر
    زهرا جوادی 1396
  72. اثر بخشی آموزش علوم به روش نقشه های مفهومی در مقایسه با روش سنتی در عملکرد تحصیلی پایه اول متوسطه اول شهرستان الیگودرز
    حمید محمودی 1396
  73. ارزشیابی از برنامه پنج ساله سواد آموزی در سال های 90 تا 92 بر اساس مدل ارزشیابی هاموند
    مرضیه رجبی 1396
  74. بررسی تبیین وضعیت موجود آموزش معلمان استان کهکلویه و بویر احمد بر اساس مدلSWOT و ارائه استراتژی های و برنامه های آینده
    مصطفی باقریان فر 1396
  75. بررسی تاثیر آموزش درس تفکر و پژوهش با روش های مشارکتی ،بدیعه پردازی و سنتی بر خلاقیت و سازگاری اجتماعی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان پیرانشهر
    فاروق خاکزاد 1396
  76. بررسی رابطه فلسفی و سلامت روانی با کیفیت زندگی کاری در معلمان متوسطه
    صادق رضایی 1396
  77. شناسایی عوامل انگیزش ادامه تحصیل فرهنگیان در مقطع کارشناسی ارشد : بررسی موردی شهرستان تربت جام
    سعید پهلوان عظیمی 1396
  78. تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی از نظر میزان توجه به سواد تغذیه
    زینب ترک 1396
  79. مقایسه برنامه درسی قصد تفکر و سبک زندگی پایه هفتم و هشتم با برنامه درسی اجرا شده و کسب شده
    منصوره اسماعیلی 1396
  80. تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره اول متوسطه از نظر میزان توجه به سواد تغذیه
    اروند ایوب الله 1396
  81. مقایسه پیشرفت تحصیلی و نگرش تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی معلمان آموزش دیده دوره های درس پژوهی با معلمان آموزش ندیده
    صدیقه پناهی الوند 1396
  82. بازنمایی تجربه زیسته معلمان از دو شغله بودن عوامل و پیامدهای آن
    علی اکبر محمدعلی خانی 1396