علی اکبر ارجمندنیا

استاد

تاریخ به‌روزرسانی: 1404/02/12

علی اکبر ارجمندنیا

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی / روانشناسی‌(غیرفعال)

رساله های دکتری

  1. تدوین برنامه توانمندسازی ذهنی خانواده محور و ارزیابی اثربخشی آن بر فرآیندهای شناختی، سرسختی روان شناختی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دیرآموز
    صمد عظیمی 1404
  2. طراحی برنامه تنظیم هیجان مبتنی بر رویکرد فراتشخیصی و بررسی اثربخشی آن بر عملکرد شناختی، عاطفی و اجتماعی نوجوانان دارای اختلال عاطفی با سابقه مصرف مواد مخدر
    صباح وطنی 1403
  3. اثربخشی آموزش بیوفیدبک براساس تغییرپذیری ضربان قلب بر کاهش نشانه های و افزایش کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی
    مونا اسبقی ابخشش 1403
  4. طراحی و تدوین برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی با استفاده از واقعیت افزوده برای کودکان با اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا: اثربخشی بر حافظه فعال دیداری-فضایی مهارتهای اجتماعی و ارتباطی
    شیرین مجاور 1403
  5. طراحی برنامه هنردرمانی خانواده محور و ارزیابی اثربخشی آن بر مهارت های ارتباطی، سازش یافتگی اجتماعی و خواندن محاوره ای دانش آموزان اتیسم (خودمانده)
    فاطمه ساختمانی 1403
  6. متناسب سازی بسته توانبخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی (سپاس) و بررسی اثربخشی آن بر مهارت های شناختی و تعامل اجتماعی دانش آموزان مبتلا به طیف اتیسم
    الهام شفیعی 1403
  7. بررسی مقایسه ای فراوانی و شدت اختلالات رفتاری کودکان دو زبانه در استان کرمانشاه: تدوین طرحی به منظور پیشگیری از اختلالات رفتاری
    فرهاد مهکی 1402
  8. بررسی و ارزیابی میزان اثربخشی درمان هیجان مدار تروما بر کارکردهای اجرائی و تنظیم هیجان در افرادی با ترومای جنسی
    هاشم قادری 1402
  9. تدوین وارزیابی اثر بخشی برنامه روانشناختی آموزشی بر حل حسادت بین فرزندان، تعامل مطلوب آنان و کاهش استرس فرزندپروری والدین
    ویدا معصومی شاملو 1402
  10. طراحی و ارزیابی اثربخشی برنامه مداخلات حافظه فعال خانواده محور بر پیشرفت تحصیلی، نشاط معنوی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان متوسطه اول با پیشرفت تحصیلی پایین
    پری صیادی 1402
  11. استانداردسازی مقیاس تشخیصی-تجویزی ارزیابی ناتوانی یادگیری (LDES-4) برای دانش آموزان با مشکلات یادگیری
    سارا پازکی 1402
  12. طراحی و ارزیابی اثربخشی برنامه آموزش مهارت های اجرایی مبتنی بر بازی درمانی خانواده محور در کودکان دبستانی با اختلال کاستی توجه
    سیده فاطمه موسوی 1401
  13. طراحی برنامه بازی های تعاملی حسی و حرکتی خانواده محور و ارزیابی اثربخشی آن بر هماهنگی دیداری- حرکتی و کنش های ارتباطی کودکان 12 تا 24 ماهه با سابقه کم وزنی به هنگام تولد
    ثریا علوی نژاد 1401
  14. بررسی تحلیلی ویژگی های زیستی، شناختی، عاطفی ، تبار اجتماعی و فرآیند ازدواج، فرزندآوری و میزان رضایتمندی زوجیت در والدین کودکان خودمانده
    راضیه اسدی 1401
  15. ساخت و اعتباریابی آزمون تصویری رایانه ای کارکردهای اجرایی و کاربرد آن برای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خاص
    محسن رفیع خواه پشتیری 1401
  16. کارکرد اجتماعی کودکان با و بدون اختلال کاستی توجه/ بیش فعالی و بی قراری: نقش کارکردهای اجرایی و اجتماعی سازی هیجانات توسط والدین
    عباس شیخ محمدی 1400
  17. ارزیابی اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بهبود کارکردهای اجرایی و عملکرد رفتاری ،تحصیلی،شناختی آموزشی در دانش آموزان دیرآموز
    زینب گندمی 1399
  18. توانایی فضایی در دانش آموزان با اختلال ریاضی: ارزیابی، طراحی برنامه توانبخشی و بررسی اثربخشی آن بر نقایص توانایی فضایی و ریاضی
    سمیرا یزدانی 1399
  19. تدوین و طراحی برنامه فلورتایم برای اختلال تنظیمی خردسالان : اثربخشی آن در مشکلات رفتاری برون نمود، استرس فرزندپروری وتعامل مادر- کودک
    فهیمه حسن نتاج جلوداری 1399
  20. طراحی برنامه دقیق آموزی (PT) در خواندن و ارزیابی اثر بخشی آن بر افزایش میزان سرعت ، صحت خواندن و روان خوانی دانش آموزان با مشکلات خواندن
    ابوالفضل رشیدی احمدابادی 1398
  21. تبیین روابط بین حسابداری اجتماعی و رفتارهای غیر اخلاقی حسابداران
    سارا اعتمادی عیدگاهی 1398
  22. استانداردسازی نسخه سوم نظام سنجش رفتاری کودک پیش از دبستان در شهر تهران
    مرسده چگینی 1398
  23. تدوین برنامه معنادرمانی بر پایه ارزش های اسلامی - ایرانی و ارزیابی اثربخشی آن بر نشاط معنوی و رضامندی زوجیت در والدین کودکان استثنایی
    ندا فراهینی 1398
  24. طراحی برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه آینده نگر و بررسی اثربخشی آن بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرایی ( توجه و حافظه فعال ) کودکان با اختلال کاستی توجه بیش فعالی
    حدیث موسی زاده مقدم 1398
  25. طراحی برنامه بازی درمانی شناختی - رفتاری خانواده محور برای دانش آموزان با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی و اثربخشی آن بر نشانه های این اختلال و تعامل مادر- کودک
    عباس متولی پورابرقوئی 1398
  26. طراحی برنامه مداخلات عصب روانشناختی خانواده محور و ارزیابی اثربخشی آن بر کارکرد های اجرایی و علائم رفتاری کودکان با نشانگان بیش فعالی و بی قراری
    نگین معتمدیگانه 1398
  27. تدوین برنامه ویژه اوقات فراغت خانواده محور و ارزیابی اثربخشی آن بر حافظه فعّال، ظرفیت شناختی و مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموزان آهسته‌گام
    سیده سمیه جلیل ابکنار 1397
  28. طراحی و ارزیابی برنامه های آموزش کارکردهای اجرایی و مهارت های پیش ریاضی برای کودکان پیش دبستانی در معرض آسیب مشکلات ریاضی
    احمد احمدی 1397
  29. متناسب سازی برنامه آموزش فرزند پروری با نگاه مثبت در بستر ارزش های فرهنگی و ارزیابی اثر بخشی آن بر رضامندی زوجیت و سلامت روان والدین کودکان آهسته گام
    محمد عاشوری 1396
  30. تدوین برنامه آموزش مهارت های پیش کلامی و بررسی اثر بخشی آن بر مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودکان خود مانده
    محمد پارسا عزیزی 1396
  31. طراحی برنامه عصبی - شناختی رایانه محور جهت تدوین و پیاده سازی سامانه هوشمند حمایتگر تصمیم بالینی با هدف شناسایی کودکان پیش دبستانی مستعد اختلال خواندن (دیسلکسیا)
    مونا دلاوریان 1396
  32. طراحی برنامه آموزش بازداری پاسخ و حافظه فعال و بررسی اثر بخشی آن بر کاهش نشانه های اختلال و بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی ها
    الهام حکیمی راد 1396
  33. طراحی برنامه آموزش کارکردهای اجرایی و بررسی تاثیر آن بر مهارت های اجتماعی و ارتباطی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا
    هادی هاشمی رزینی 1396
  34. طراحی برنامه رابطه درمانی تحولی (فلورتایم) بر پایه هنر موسیقی و ارزیابی اثر بخسی آن در مهارتهای ارتباطی و اجتماعی کودکان خودمانده
    یوسف شاهی 1396
  35. طراحی برنامه آموزشی فرزند پروری مبتنی بر ذهن آگاهی خانواده محور برای مادران کودکان با نشانگان داون و بررسی اثر بخشی آن بر رضامندی زوجیت ،بهزیستی روانشناختی و رابطه والد- کودک
    ساجد یعقوب نژادقاین 1396

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. مقایسه شیوه های فرزندپروری والدین کودکان اتیسم با والدین کودکان عادی
    زهره علی کاهی باعدل 1403
  2. مقایسه کارکرد های اجرایی و پیشرفت تحصیلی دختران نوجوان با و بدون اختلال نقص توجه/بیش فعالی
    رویا فرامرزی 1403
  3. بررسی رابطه کارکردهای اجرایی با مهارت های ارتباطی در بازی کودکان با مشکلات رفتاری برونی سازی شده
    پریسا جنابی 1403
  4. اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر نرم افزار Rehacom، بر حافظه فعال و توجه پایدار کودکان دارای اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا
    زهرا کریمی 1403
  5. طراحی الگوی مطلوب سنجش سلامت شناختی نوآموزان پیش از دبستان
    فاطمه دهقان پورمحمدابادی 1403
  6. بررسی تاثیر مداخله حافظه فعال دیداری- فضایی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی
    معصومه روستایی 1403
  7. اثربخشی برنامه آموزشی راه حل محور بر مهارت های حل مسئله، تاب آوری و ارتباط با همسالان در کودکان آسیب دیده اجتماعی در مناطق محروم با مشکلات عاطفی رفتاری
    فاطمه شریف 1403
  8. اثر بخشی درمان راه حل محور ر مهارت حل مساله، تاب آوری و تعامل والد کودک در کودکان پیش از دبستان دارای مشکلات عاطفی رفتاری
    مریم کریمی 1403
  9. اثربخشی برنامه ی آموزش تنظیم هیجان خانواده محور در مدرسه بر ارتباط والد کودک، معلم شاگرد و نشانه های بالینی دانش آموزان دبستانی با مشکلات عاطفی و رفتاری
    زینب پرورده 1402
  10. مقایسه کارکردهای اجرایی میان کودکان مبتلا به اختلال اضطراب جدایی و امتحان
    طوبی عموزاده سماکوش 1402
  11. اثربخشی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی بتا بر بهبود عملکرد شناختی و کاهش نشانه های اختلال نقص توجه بیش فعالی
    سیده فاطمه بهبودی عربانی 1402
  12. مقایسه اثربخشی سیستم ارتباط مبادله ای تصویر (پکس) و آموزش گفتار بر رشد مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودکان طیف اتیسم بدون کلام.
    سینا شاویسی 1402
  13. مقایسه تاثیر بازیهای ویدئویی بر کارکردهای اجرایی کودکان با افت شنوایی
    مرضیه غفاری نقنه 1402
  14. نقص کارکرد های شناختی در اسکیزوفرنیا و ژن EGR3 به عنوان فعال ساز احتمالی: مطالعه مروری نظام مند
    دانیال کاردررستمکلائی 1402
  15. ارزیابی برنامه درسی ریاضیات پایه ششم ابتدایی دانش آموزان کم توان ذهنی
    گلایول شریفی 1401
  16. پیش بینی شیوه فرزندپروری بر اساس سلامت روان والدین، کیفیت زندگی و سن فرزندان آهسته گام (کم توان ذهنی)
    مینا جعفری 1401
  17. بررسی اثربخشی مداخله مبتنی بر صفحه دیداری- فضایی حافظه فعال بر عملکرد هندسی دانش آموزان با مشکلات ریاضی
    ریحانه نعمتی 1401
  18. بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده وسرمایه روانشناختی با تحمل درد افراد مبتلا به دردهای مزمن ناشناخته التهاب عضلانی
    زهرا ابراهیمی 1401
  19. بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر روانی گفتار و اضطراب اجتماعی نوجوانان مبتلا به لکنت مزمن
    سمیه نجاتی 1401
  20. طراحی برنامه توانبخشی شناختی رایانه محور و بررسی اثربخشی آن بر عملکرد های شناختی و آموزشی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری(نارساخوان) : به همراه بررسی تکالیف خانگی
    فائزه شعبانعلی فمی 1401
  21. بررسی کیفیت رابطه ی پدرها با همسرشان و میزان دلبستگی آنان به کودک با اختلال خودماندگی(اتیسم)
    کوثر یحیی زاده ملک خیلی 1401
  22. اثر بخشی برنامه فرزندپروری مبتنی بر طرحواره بر تنظیم هیجان و تاب آوری نوجوانان با مشکلات رفتاری و مهارتهای فرزندپروری والد ایشان
    حسین کریمی مقدم 1401
  23. بررسی رابطه رضایتمندی زوجین با شیوه ی فرزند پروری والدین و سبک های دلبستگی والدین فرزندان دارای مشکلات رفتاری
    محدثه رجالی 1401
  24. سبک فرزندپروری اقتدارگرا و تاثیر آن بر بزهکاری اطفال و نوجوانان
    فرزانه شایسته 1401
  25. تحلیل خطاهای ریاضیاتی و فهم عدد برحسب نیمرخ حافظه فعال دردانش آموزان با مشکل ریاضی
    مرضیه رمضانی 1401
  26. تاثیر بازی های کنترل خشم بر عملکرد حافظه فعال هیجانی و خودکنترلی کودکان با اختلالات برون نمود
    مریم همایونی 1401
  27. رابطه فرزندپروری مبتنی بر محیط خانه با کارکردهای‌اجرایی کودکان پیش‌دبستانی
    زینب بهشتیان 1401
  28. اثربخشی برنامه یکپارچه درمان فراتشخیصی بر نظم جویی شناختی هیجان دانش آموزان دختر مضطرب و شیوه های فرزند پروری مادران آنها
    آیناز هلاکوئی 1400
  29. بررسی عملکردهای شناختی، تحصیلی، گفتاری و زبانی کودکان ناشنوای پیش زبانی کاشت شده دیر هنگام : مطالعه ای مقایسه ای
    اعظم میرده ارباب 1400
  30. اثربخشی برنامه والدگری مثبت(Triple p) بر تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی مادران دارای کودک با ناتوانی یادگیری و ابراز هیجان در این کودکان
    علی عموزاده لیچائی 1400
  31. بررسی تاثیر حافظه فعال آینده نگر بر حافظه فعال هیجانی دانش آموزان دارای اختلال کاستی توجه و بیش فعالی
    شیدا خدابخش 1399
  32. بررسی تحلیلی ویژگیهای زیستی،شناختی و روانی و اجتماعی والدین بابیش از یک فرزند استثنایی در اقلیم کردستان عراق ،سلیمانیه
    ادریس عبدالله 1399
  33. اثربخشی درمان مبتنی بر رویکرد مولفه های پنج گانه مایلر بر مشکلات رفتاری کودکان با اختلال طیف اتیسم: مطالعه موردی
    ملیکا حمیدی 1399
  34. بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس شیوه های فرزندپروری ارجمندنیا (شفا) درنمونه ای از والدین کودکان باآسیب بینایی
    عاطفه محمدی فیض آبادی 1399
  35. اثربخشی قصه درمانی خانواده محور بر تنظیم هیجانی و اضطراب اجتماعی کودکان با آسیب بینایی
    نعیمه مصطفائی پایدار 1399
  36. بررسی تاثیر آموزش کارکرد اجرایی خود تنظیمی بر اضطراب و حافظه فعال دانش آموزان مضطرب
    الهام پیرحاجی 1399
  37. بررسی تحلیلی ویژگیهای زیستی، شناختی و روانی و اجتماعی والدین با بیش از یک فرزند استثنایی در اقلیم کردستان عراق-حلبچه
    فرهاد محمد امین 1399
  38. تاثیر بازی درمانی شناختی-رفتاری بر تنظیم هیجانات و سازگاری اجتماعی کودکان دارای مشکلات هیجانی-رفتاری
    شیدا شاهراه نجیب 1398
  39. اثربخشی مداخله حافظه فعال در اضطراب امتحان دانش آموزان دوره ابتدایی
    ازاده بهرامی 1398
  40. اثربخشی برنامه مداخله ای حافظه فعال بر کارکردهای اجرایی در موقعیت های روزمره زندگی دانش آموزان با اختلال کاستی توجه
    نگار کثیری حبیب ابادی 1398
  41. بررسی اثربخشی توان بخشی عصب روان شناختی بر توجه، عملکرد حافظه فعال و بازداری پاسخ دانش آموزان با ناتوانی یادگیری نوشتن
    فاطمه جعفری 1398
  42. ساخت نسخه فارسی تکالیف توان بخشی شناختی: اثربخشی آن بر فرآیندهای شناختی در کودکان با اختلال کارکردهای اجرایی
    مریم رنجبر 1398
  43. اثربخشی برنامه آموزش شیوه های فرزندپروری مثبت ویژه والدین دانش آموزان با مشکلات یادگیری برکارکرد خانواده و تعاملات والد- کودک
    نسترن اخوان خرازیان 1398
  44. اثربخشی برنامه مداخله ای شناختی و حرکتی بر مهارت نوشتن و حافظه فعال دانش اموزان با نشانگان داون
    کمال موسی لو 1398
  45. بررسی رابطه ویژگی های زیستی ، شناختی ، روانی - اجتماعی و رضامندی زوجیت والدین با وزن هنگام تولد نوازد در بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان
    فرنوش طاهریان 1398
  46. بررسی کارکردهای اجرایی در کودکان ناشنوای کاشت حلزون شده ،سمعک و همسالان شنوا
    لیلا کاظمیان 1398
  47. بررسی رابطه مسیر نوشتن حروف و اعداد و برتری جانبی مغز با آینه نویسی در کودکان پیش دبستانی
    فاطمه ساختمانی 1397
  48. تاثیر مداخله ترکیبی حافظه فعال دیداری ، فضایی و کارکردهای اجرایی بر کاهش مشکلات هیجانی - رفتاری دانش آموزان با اضطراب ریاضی
    مینو مطبوع ریاحی 1396
  49. طراحی محیطی فضای بازی ویژه کودکان دارای نقص بینایی نمونه موردی مدرسه پسرانه نابینایان شهید محبی تهران
    ریحانه اشتیانی 1396
  50. امکان سنجی برگزاری دوره های آموزش مجازی مهارت های زندگی برای دانش آموزان نابینا ( با تاکید بر نیروی انسانی )
    مریم هاشمی بخشی 1396
  51. بررسی تمایلات جمع گرایانه روان شناختی و سبک های دلبستگی در نوجوانان بزهکار و همسالان غیر بزهکار
    نعیمه عظیمی 1396
  52. بررسی خطاهای به یاد آوری حافظه کوتاه مدت در کودکان با آسیب شنوایی
    منصوره مجتهدزاده 1396
  53. بررسی رابطه حافظه فعال دیداری - فضایی و مهارت های حرکتی دانش آموزان آهسته گام
    پریسا غلامی 1396
  54. بررسی رابطه عملکرد حافظه فعال دیداری - فضایی با انواع مشکلات ریاضی
    مبینا غفوری 1396
  55. بررسی اثر بخشی روش بارش مغزی در مهارتهای بیان نوشتاری دانش آموزان آهسته گام دوره پیش حرفه ای
    محمد قاسمخانی 1396
  56. رابطه رضامندی زوجیت و سبک های فرزند پروری مادران دارای کودکان کاستی توجه و بیش فعالی
    بهناز وکیلیان 1396
  57. بررسی اثر بخشی آموزش مدیریت والدین (PMT)بر کاهش نشانه های برونی شده
    منوره دریجانی 1396
  58. اثر بخشی برنامه آموزشی مبتنی بر کفایت اجتماعی بر بهبود مهارت های اجتماعی و افزایش سازگاری اجتماعی دانش آموزان یادگیری
    عباس شیخ محمدی 1396
  59. بررسی توانایی تولید کلمه ، تحلیلی واجی و تمیز کلمه در دان اموزان نارساخوان و عادی
    مهدی امامقلی زاده 1396
  60. تاثیر تمرین بازداری شناختی بر عملکرد حافظه فعال دیداری فضایی و برنامه ریزی دانش آموزان با مشکلات خواندن و مشکلات ریاضی
    محسن رفیع خواه پشتیری 1396
  61. مقایسه کارکردهای اجرایی و خلاقیت در دانش آموزان دختر با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین
    افروز امیر اسدی 1396
  62. بررسی رابطه پنج عامل شخصیت و خودشیفتگی با استفاده از فیس بوک در دانشجویان دوره کارشناسی
    نیکین نقوی 1396
  63. طراحی نرم افزار تقویت حافظه فعال و بررسی ویژگی های روان سنجی آن
    مهرنوش فهیمی 1396
  64. بررسی رابطه حافظه فعال کلامی با انواع مشکلات خواندن در دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 93-1392
    مهسا راد 1396
  65. بررسی مقایسه ای وتحلیلی حافظه فعال کلامی وغیر کلامی وکارکرد های اجرائی در دانش اموزان
    سعید حفصی کردستانی 1396
  66. بررسی تحلیلی رابطه ویژگیهای زیستی ،شناختی و روانی ،اجتماعی والدین با وزن تولد فرزندان در شهر تهران
    الهه نایبی 1396
  67. ارزیابی برنامه درسی ریاضیات پایه ششم کودکان کم توان ذهنی
    گلایول شریفی نیستانک 1396
  68. بررسی اثر بخشی نرافزار تقویت حافظه فعال برکاهش مشکلات دانش اموزان به مشکلات ریاضی وخواندن
    ابوالفضل فیروزمنش 1396
  69. اثر بخشی تعامل هدایت شده کودکان طیف اتیسم با والدین برکاهش نشانگان بالینی این کودکان
    مینو کرم پور 1396
  70. سبک مقابله ای والدین وحمایت اجتماعی ادراک شده با رشد مهارتهای اجتماعی در کودکان سندرم داون
    گوهر یسنا انزانی 1396
  71. بررسی رابطه کار کردهای اجرائی با مهارتهای زبان در کودکان کم توان ذهنی
    فاطمه براتی 1396
  72. تاثیر برنامه آموزشی ریاضی خانواده محور بر عملکرد حافظه فعال و مفاهیم پایه ریاضی کودکان در معرض خطر ناتوانی های یادگیری
    اطهر محمدی ملک ابادی 1396
  73. بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی وخود کارآمدی با شادکامی ورضایت زناشویی(زوجین دانشجوی دانشگاه تهران)
    مرجان محمدی 1396
  74. اثر بخشی مداخله شناختی ریاضی محور بر عملکرد حافظه ی فعال و مهارت هایژایه ریاضی کودکان در معرض خطر ناتوانی یادگیری
    مریم نوذری 1396
  75. مقایسه تاب آوری و کیفیت زندگی مادران کودکان ADHD و کودکان عادی
    سعدی عبدالملکی 1396
  76. استاندارد سازی و هنجار یابی مقیاس استرس والدین بری (والدین دارای کودک ناشنوا )
    فاطمه طهرانیان 1396
  77. بررسی رابطه کیفیت دلبستگی ،سبک های اسنادی با رضایت از زندگی در بین دانش اموزان تیز هوش و عادی
    فاطمه فیروزی طالخونچه 1396
  78. اثر بخشی آموزش مهارت حل مساله برنگرش اجتماعی و سلامت روان نوجوانان بزهکار
    اعظم برهان 1396
  79. تحلیل محتوای کتاب های پیش حرفه ای دانش آموزان آهسته گام از منظر توجه به آمادگی
    حمیدرضا شریفی جندانی 1396
  80. بررسی رابطه ی عملکرد خانواده با اختلالات رفتاری درونی شده فرزندان
    سهیلا سعید 1396
  81. بررسی نقش میانجی گرانه خشم در بروز رفتارهای پرخطروخودآسیب رسان دردانشجویان
    منا زهرئی 1396
  82. بررسی تاثیر خودکار آمدی بر کاهش تعارضات زناشویی زوج های جوان شهرتهران
    عباس جلیلی کلهری 1396
  83. بررسی و مقایسه نیمرخ های رشد زبان در کودکان آهسته گام با و بدون نشانگان داون
    مهسا ابوالحسن پور 1396
  84. اجرای برنامه آموزشی شیوه های فرزند پروری برای والدین کودکان آهسته گام و ارزیابی اثر بخشی آن بر کارکرد خانواده و تعامل والد -کودک
    فاطمه طاهری 1396
  85. تهیه و تدوین برنامه آموزش انعطاف پذیری شناختی و بررسی اثر بخشی آن بر بهبود مهارت های اجتماعی اجتماعی و کاهش مشکلات رفتاری نوجوانان آهسته گام
    فرهاد مهکی 1396
  86. بررسی تاثیر ماتریکس درمانی بر خود کارامدی و تنظیم هیجانی سوئ مصرفکنندگان شیشه
    الهام کی نژاد 1396
  87. بررسی رابطه کیفیت دلبستگی معنوی و مقابله های معنوی با تاب آوری در مادران کودکان آهسته گام و ناشنوا
    پریسا رزمی 1396
  88. رابطه خود آگاهی و خود تنظیمی با اختلال های روانی در دانش آموزان
    مهدخت عطاءالهی 1396
  89. بررسی تاثیرخلاقیت درمانی بر کاهش علایم وسواس فکری -عملی درمراجعان به کلنیک های شهرتهران
    یاسمن حمیدی 1396
  90. تاثیر آموزش خود تنظیمی هیجانی بر خلاقیت و کاهش مشکلات رفتاری تیز هوشان با موفقیت تحصیلی پایین
    سمیه ولی زاده 1396
  91. اثر بخشی باز آموزی اسنادی بر عزت نفس و مهارته ای اجتماعی کودکان با اختلال یاد گیری
    طاهر احمدی 1396
  92. تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر افزایش درک خواندن دانش آموزان ناشنوا
    میترا مجذوبی 1396
  93. تاثیر آموزش برنامه حل مساله بر سازگاری اجتماعی و کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان آهسته گام
    فریده غلامی 1396
  94. تاثیر بهوشیاری و گروه درمانی خانواده محور بر کاهش ولع و تنظیم هیجان سوء مصرف کنندگان آمفتامین
    صالح شریف نسب 1396
  95. تاثیر برنامه انعطاف پذیری شناختی بر کاهش نشانه های اتیسم و استرس والدینی در کودکان خود مانده با کارکرد بالا
    لیلا طهان 1396
  96. اثر بخشی موسیقی درمانی و فعالیت موزون بر روی توجه و حافظه فعال کودکام طیف اتیسم
    فرشته عباسی 1396
  97. بررسی اثر بخشی برنانه ویژه آموزش و درمان کودکان خودمانده (اتیسم) بر کارکردهای اجرایی آنان
    هاجر رضایی 1396
  98. مقایسه عوامل موثر در استفاده از انواع روش های مدیریت رفتار توسط معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی و عادی
    زهرا قاسمی 1396
  99. اثر بخشی برنامه آموزش کفایت اجتماعی برخودکارآمدی و سازگاری اجتماعی دختران آهسته گام آموزش پذیر مقطع پیش حرفه ای شهرستان بهبهان
    نسیم نیرومند 1396
  100. مقلیسه نارسایی های هیجانی در دانش آموزان نارساخوان و عادی
    میرمحمود سجادی صومعه 1396
  101. تاثیر به کارگری راهروهای فراشناختی با پیش ختام (SQP4R) و خود نظارتی دردرک مطلب کودکان آهسته گام
    نرگس درخورده 1396
  102. بررسی تاثیر برنامه کاردرمانی خانواده محور بر کودکان فلج مغزی پیش دبستانی
    مرضیه زارع میرک اباد 1396
  103. مقایسه رضامندی زوجیت و حمایت اجتماعی ادارک شده بین خویشاوند و غیر خویشاون در دانش آموزان استثنایی و عادی
    محمد مهاجرانی 1396
  104. اثر بخشی روش درمانی پاسخ محور برکاهش نشانگان اتیسم کودک و استرس والدینی آنها
    فرشته جوادی 1396
  105. بررسی اثر بخشی برنامه آموزش مهارتهای زندگی بر مفهوم خود و قابلیت اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری
    فرزانه محمودابادی 1396
  106. بررسی تاثیر مداخله بازی های زبان شناختی بر عملکرد حافظه فعال و خواندن دانش آموزان با اختلال خواندن
    سمانه ملکی 1396
  107. بررسی تحلیلی و مقایسه ای فراوانی ازدواج های شش گانه خویشاوندی و غیر خویشاوند در والدین کودکان عادی استثنایی با انواع آسیب های خاص زیستی ، شناختی در مناطق شهری و روستایی همدان
    علی صادقی سیاح 1396
  108. مقایسه مهارت های زبان شفاهی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی در دو نظام فراگیر و استثنایی
    آذین تیرگری 1396
  109. بررسی تاثیر هنر درمانی شناختی رفتاری بر پرخاشگری ،عزت نفس و شادکامی نوجوانان
    نسیم صانعی قالی باف 1396
  110. برسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی و رژیم درمانی برخود کار آمدی وکاهش وزن زنان قبل وبعد به چاقی
    کامدین آرمانی 1396
  111. بررسی تحلیلی و مقایسه ای فراوانی ازدواجهای شش گانه خویشاوندی (پدر محور - مادر محور و مضاعف) و غیر خویشاوندی در والدین کودکان عادی
    ازاده طالبی 1396
  112. اثر بخشی فعالیت های حرکتی ظریف بر توجه ژایدار دانش آموزان آهسته گام آموزش ژذیر
    محسن محمودی 1396
  113. ارزیابی میزان دسترسی پذیری برنامه آموزشی بریا دانش آموزان دبیرستانی با آسیب بینایی تلفیقی
    عفت محب ازغندی 1396
  114. طراحی و بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس حافظه فعال
    کرم بساطیان 1396
  115. بررسی اثر بخشی برنامه یکپارچه سازی حسی بر تولید گفتار ، ادارک شنوایی ، دامنه توجه ، رابطه والد - کودک و رابطه درمانگر - کودک در کودکان ناشنوا
    حمزه خادم 1396
  116. بررسی تحلیلی و مقایسه ای ویژگی های زیستی ، شناختی ،روانی و اجتماعی والدین خویشاوند و غیر خویشاوند با بیش از یک فرزند استثنایی در شهر کرد
    داریوش رحیمی دستنایی 1396
  117. بررسی مقایسه ای ویژگی های زیستس ، شناختی، روانی - اجتماعی والدین خویشاوند و غیر خویشاوند دارای بیش از یک فرزند استثنایی در مناطق شهری و روستایی ورامین ، پیشوا، قرچک و پاکدشت
    نسرین کریمی ناصر 1396
  118. بررسی رضامندی زوجیت والدین با ویژگی های شخصیتی فرزندان و گزیدگان جشنواره بین المللی خوارزمی ، المپیاد های علمی و دانش آموزن عادی
    منیر شمس 1396
  119. اثر بخشی تمرین یارانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعال دیداری - فضایی دانش آموزان با مشکلات ریاضی
    علی شریفی 1396
  120. تاثیر اموزش کارکردهای اجرایی در حافظه فعال، نقص توجه وبازداری پاسخ کودکان مبتلا به نقص توجه وبیش فعالی
    اخگر مویدی 1396
  121. تاثیر درمان TDCSبر افزایش کارکردهای اجرایی و کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلال ریاضی مبتنی بر شواهد پتانسیل وابسته به رویداد ERP
    مونا اسبقی ابخشش 1396
  122. بررسی اثر بخشی تکالیف دیدگاه گیری بر توانایی نظریه سازی ذهنی وتعامل والد - کودک در خودمانده با عملکرد بالا
    معصومه اسداللهی 1396
  123. تاثیر برنامه مثبت نگری بر افزایش نشاط و کاهش باورهای غیر منطقی دانش آموزان نابینا
    صباح وطنی 1396
  124. بررسی تاثیر بازی های شناختی بر کارکردهای اجرایی کودکان دارای اختلال ریاضی
    مریم حسن وند 1396
  125. بررسی اثر بخشی درمان شناختی - رفتاری بر کاهشرخاشگری دانش آموزان دبیرستانی
    داراب فرجی 1396
  126. رابطه رضامندی زوجیت با مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به نشانگانداون و مقایسه آنها با کودکان عادی
    مریم رجبی سماغچه 1396
  127. اثر بخشی برنامه تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه فعاغل دیداری - فضایی دانش آموزان با مشکلات خواندن
    صلاح الدین لطفی 1396
  128. بررسی مقایسه ای حمایت اجتماعی دریافت شده ، ادراک شده ، خود کار آمدی و سلامت روان دانش آموزان تیز هوش و عادی
    حسین تقی زاده کردی 1396
  129. نقش جهت گیری مذهبی و ویژگی شخصیتی در تجربه درد در بیماران مبتلا به درد مزمن
    نعیمه سادات سیدصفی زاده 1396
  130. بررسی تحلیلی و مقایسه ای فراوانی ازدواجهای شش گانه خویشاوندی ( پدر محور مادر محور مضاعف) و غیر خویشاوند
    سیده مائده مقیمیان شیاده 1396
  131. مقایسه اثر بخشی هیپنوتراپی و درمان شناختی -رفتاری بر کاهش وزن زنان چاق
    شبنم محمدرضا 1396
  132. طراحی برنامه مدیریت هیجانات واثر بخشی آن بر کاهش خشونت وارتقای سلامت بازیکنان خشن فوتبال
    محمد رحیمی 1396
  133. بررسی تحلیلی ومقایسه ای مولفه های رضامندی زوجیت در زوجهای خوشایند(با پیوندهای شش گانه وغیر خوشایند
    فاطمه شاهرخی آرا 1396
  134. بررسی رابطه مهارتهای پیش کلامی با ادراک شنوایی و وضوح کلامی در کودکان ناشنوای کاشت حلزون شده
    سارا عزیزی 1396
  135. اثر بخشی برنامه تقویت غیر مشروط و تقویت تفکیکی رفتارهای دیگر بر کاهش مشکلات رفتاری سه کودک خودمانده
    هایده صدری اقدم 1396
  136. مقایسه حافظه فعال و کوتاه مدت در دانش اموزان آهسته گام با و بدون نشانگاه داون
    لیلا کوهپایه 1396
  137. بررسی رابطه حافظه فعال و حافظه کوتاه مدت در ادارک شنیداری و وضوح کلامی کودکان کاشت حلزون شده سنین دبستانی
    سهیلا طالبی 1396
  138. بررسی اثر بخشی مداخله های آموزشی خانواده محور بر رشد حرکتی و کلامی کودکان آهسته گام با نشانگان داون 6-4 سال
    سپیده بهمنی حیدرابادی 1396
  139. مقایسه اثر بخشی درمان تعامل والد کودک و بازی درمانی مبتی بر رابطه والد کودک در بهبود دامنه توجه دانش آموزان
    راضیه ایزدی فرد 1396
  140. اثر بخشی بازی درمانی گروهی بر مهارت های پیش حرفه ای دانش آموزان کم توان ذهنی ( آهسته گام )
    حسن کریمی 1396
  141. اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان بر بهزیستی روان شناختی مادران دانش آموزان آهسته گام
    حامد مرادی کیا 1396
  142. بررسی نقش روش های فرزند پروری و حافظه فعال والدین بر عملکرد حافظه فعال فرزندان دارای اختلال یادگیری
    الهه افشاروالا 1396
  143. بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس شیوه های فزند پروری نوین در نمونه ای از والدین کودکان آهسته گام
    اسماعیل صفایی 1396
  144. بررسی تحلیلی و مقایسه ای فرآیند ازدواج ، بارداری ،فرزند آوری و رضامندی زوجیتدر والدین کودکان خودمانده
    صمد عظیمی گروسی 1396
  145. مداخله حافظه فعال دیداری فضایی بر عملکرد آینه نویسی کودکان پیش دبستانی در معرض خطر مشکلات یادگیری
    فرزانه بیات شهبازی 1396
  146. بررسی تحلیلی فراوانی ازدواجهای شش گانه (پدر محور -مادر محور -مضاعف) و غیر خویشاوندی در والدین کودکان عادی و استثنایی با انواع اسیب های خا زیستی شناختی در شهرستان سبزوار
    نسرین ایزدی نیا 1396
  147. بررسی مقایسه ای فراوانی ازدواج های شش گانه خویشاوندی (پدر محورمادر محور مضاعف) و غیر خویشاوندی در والدین استثنایی با انواع آسیب های خاص زیستی و شناختی در شهرستان رفسنجان
    رضوانه عرب پوررق ابادی 1396
  148. بررسی تاثیر در مانگری رفتاری -حرکتی در کاهش فزون کنشی کودکان بانشگانگان نقض توجه فزون کنشی
    الهام محمودی 1396
  149. امکان سنجی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان برای ایجاد و توسعه آموزش های الکترونیکی برای دانش آموزان معلول جسمی و حرکتی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان
    اشرف نصیریان 1396
  150. تحلیل محتوای کاربردی متون کتابهای درسی دانش آموزان آهسته گام و عادی مقطع ابتدایی
    مهدی اکبری 1396
  151. ارزیابی اثر بخشی آموزش آگاهی واج شناختی بر عملکرد حلقه واج شناختی حافظه فعال دانش اموزان با مشکلات خواند و نوشتن
    سیده نرگس اقامحمدی 1396
  152. تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی به مادران دارای فرزند با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی بر تعامل والد - کودک ، خودکار آمدی و استرس فرزند پروری و نشانگان این اختلال
    حامد مغربی سینکی 1396
  153. اثر بخشی برنامه آموزشی پویش بر عزت نفس و مهارتهای اجتماعی کودکان با مشکلات یادگیری
    نفیسه قرائی 1396
  154. بررسی تحلیلی ویژگی های زیستی،شناختی، روانی -اجتماعی و رضامندی زوجیت والدین در شهرستان کرج با وزن نوزاد به هنگام تولد
    عاطفه سرداری 1396
  155. بررسی تحلیلی ، مقایسه ای ویژگی های زیستی ، شناختی ، روانی و اجتماعی مادران و زضامندی زوجیت و تاثیر آن بر وزن هنگام تولد در شهرستان چالوس
    ژاله خواجوی اسب چین 1396
  156. بررسی سلامت روان ، رضایت شغلی و کیفیت زندگی در معلمان کودکان عادی و استثنایی شهر کاشان
    علی محمد فلاح 1396
  157. بررسی تاثیر برنامه مداخله ای مثبت اندیشی بر سلامت روان و باورهای غیر منطقی در نوجوانان بزهکار
    معصومه رعیت ابراهیم ابادی 1396
  158. بررسی نگرش معلمان مدارس عادی نسبت به ویژگی ها و تواناییهای دانش آموزان نابینا و ناشنوا در شهر کابل
    جعفر احمدی 1396
  159. بررسی اثر بخشی روش دقیق آموزی بر روان خوانی و درک مطلب دانش اموزان با مشکلات خواندن
    فهیمه بهاری 1396
  160. تحلیل محتوای کارکردی کتابهای درسی ریاضی مقطع ابتداییی دانش آموزان آهسته گام
    علی فراهانی 1396
  161. تحلیل محتوای کتابهای مهارت های اجتماعی - اقتصادی دوره راهنمایی تحصیلی پیش حرفه ای دانش آموزان کم توان ذهنی از دیدگاه دبیران
    اسماعیل عبدالهی شلمانی 1396
  162. ارزیابی برنامه درسی ریاضی دانش آموزان آهسته گام و ارائه الگو در این زمینه
    سحر کرمی 1396
  163. رابطه عوامل مرتبط در دوران بارداری با تولد کودک با اختلال کاستی توجه و پیش فعالی
    شیدا امیرافشاری 1396
  164. بررسی ویژگی های زیستی ،شناختی و روانی - اجتماعی والدین بیش از یک فرزند استثنایی در شهر قم
    محمد مدحی 1396
  165. مقایسه مهارتهای زبان بیانی ، واسطه ای و دریافتیدر دانش آموزان آهسته گام آموزش پذیر و عادی
    رباب السادات حسینی بروجنی 1396
  166. برسی رابطه کنش های عامل با باورهای کلیشهای در نوجوانان بزهکار
    صغری رویتوندغیاثوند 1396
  167. اثر رهنمود های تصویری در عملکرد شغلی افراد دادای ناتوانیهای هوشی
    محمد جمالی 1396
  168. بررسی رابطهه عملکرد حافظه کوتاه مدت و میزان آگاهی واج شناختی با مهارت خواندن در دانش اموزان با آسیب شنوایی
    نسا ترابیان 1396
  169. بررسی مقایسه عملکردحافظه فعال و هیجان خواهی در نوجوانان بزهکار و عادی
    پروین منصوری 1396
  170. بررسیط اثر آموزش مقابله های معنوی بر تاب آوری و شادکامی مادران کودکان آهسته گام
    کریم نیکنام 1396
  171. مقایسه میزان فشار روانی و رضایتمندی زناشویی و حمایت اجتماعی ادراک شده والدین کودکان آهسته گام و کودکان عادی در استان گلستان
    محمدصالح نامی 1396
  172. بررسی عوامل موثربر عدالت سازمانی و رابطه آن با رضایت شغلی در معلمان استثنایی ، تیز هوش و عادی
    معصومه ایمانی نوجانی 1396